Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-10-19 13:49:21 följande:
    Fast du är väldigt snygg på din bild/avatar
    Har du tänkt något om motion ett gymkort(om man nu också går dit) kan göra underverk för figuren. Att dra ner på vinet kan vara värt att prova, ost är svårare då det är så gott. Gurkskivor med camozola, roquefort och en brie skulle sitta fint nu känner jag.
    I värsta fall (ehh kanske inte rätt ord) får du göra som Jucea och hoppa till GI-inspirerad mat.
    Och ja, jag är väldigt snygg på min bild - det är min målbild!!!!
  • Martina 76
    Bordeaux skrev 2011-10-20 08:58:26 följande:
    Jucea hade problem med viktnedgång om du kommer ihåg. Hon provade det mesta inom lchf, strikt, fakir osv. För henne krävdes det att räkna kalorier, äta lite mindre fett och mer kolisar.
    Vi är ju alla olika och reagerar olika på olika kost, lchf fungerar ju tyvärr inte som viktminskningsmetod för alla det är bra att komma ihåg.

2-3 högintensiva pass, cykelturer och promenader samt att du kan dricka vin utan att det sabbar något. Jag är inte alls avis

Ok. Ska nog börja lägga in det jag äter på matdagboken.se under en tid för att se hur många kalorier jag egentligen äter. Nu JÄKLAR!!! 66 kg here I come!!!! Ska börja hänga här med er varje dag igen så att jag får tillbaka motivationen.

linelullan: Grattis till delmålet!!!!

Vilda tiger: Bara att kämpa på!!!! Tänk dock på alla andra hälsoeffekter du får av lågkolhydratkost än just bara viktminskningen. Det är definitivt inte förgäves!

• Martina 76

Men att köra GI och öka mängden kolisar vill jag verkligen inte. Jag tror full, fast och genuint att kolisar = insulinpåslag inte är bra för kroppen!!!

• Martina 76

Idag blev det 156 g fett, 65 g protein och 7 g kolisar = 1679 kcal. Känner mig nöjd!  

Håller jag mig så här strikt så bara måste jag ju gå ner i vikt!

Någon som vet hur mycket kolisar det är i kaffe med "mjölk" i kaffeautomaterna? Det är ju nåt syntetiskt jäkla pulver man får i sig som säkert innehåller massa kolisar... 

• Martina 76
    Maruid skrev 2011-10-20 21:56:08 följande:
    Att undivka mjölkprodukter är något man kan ta till när det inte fungerar. Men man kan ju börja kolla av intaget av exempelvis proteiner först. Jag själv fick rådet att hålla nere mina proteiner i förhållande till min målvikt och hålla koll på kollisarna. Lite koll på kalorierna har jag så att de inte skenar alldeles men det är inte mitt huvudfokus. Och nu fungerar det för mig. Centimetrar och hekton försvinner, lite i taget men dock.

Så jag har grädde i kaffet och kokosfett också. Jag dricker i och för sig bara en kopp kaffe på morgonen men att helt utesluta mjölkprodukter skulle vara svårt. Då avstår jag nästan hellre kaffe helt och byter mot te om det skulle bli så att jag måste. Men just nu njuter jag av min morgonkopp ; )

Själv har jag köpt kokosfett (med smak) från LCHF butiken. Det är alldeles utmärkt och betydligt billigare än exempelvis Voltaires.
    Vad menar du med att "hålla ner proteiner i förhållande till min målvikt"?

Måste återigen fråga om någon vet hur mycket kolisar det är i automatkaffe med "mjölk"? 
  • Martina 76
    Maruid skrev 2011-10-21 08:42:08 följande:
    Tydligen är rekomendationen att äta 1-1,5 gram protein gånger din målvikt. Är målvikten 60 kilo bör du äta mellan 60 och 90 gram protein. Det innebär ungefär mellan 300 och 450 gram råvara så som kött, fisk, ägg, ost etc per dag eftersom exempelvi kött innehåller i snitt 20% protein.
    Ok. Det ska jag testa. Låter ju inte alltför komplicerat!
  • Martina 76
    Live in the moment now skrev 2011-10-21 09:02:44 följande:
    När det gäller mjölken i kaffeautomaterna så är det nog inte att rekommendera, pulvret som kallas mjölk innehåller mängder m socker :( hur mkt vet jag inte, och kanske är det olika m olika maskiner!
    Ok. Ska nog ta med mig egen mjölk istället. Funderar på vad som är bäst och vill gärna ha er input: Ta med standardmjölk och få i mig lite mer kolisar med betydligt färre kalorier eller ta med grädde? Vispgrädde i kaffet blir tyvärr snabbt stora mängder kalorier och jag undrar om det inte kan vara bättre med mjölk ändå. Jag låter ju inte kaffe med grädde ersätta några måltider utan det blir ju bara utöver det andra...
  • Martina 76
    Teskedsmamman skrev 2011-10-21 17:30:43 följande:
    Äntligen är jag på väg ner igen! Efter flera veckors velande runt 70 kg...
    Härligt!!!! Vad har du gjort för ändringar?
  • Martina 76
    Loreena skrev 2011-10-21 19:17:38 följande:
    Jag kanske fick lite hjälp på traven av amningen också.

Men hur som.. jag tycker ändå att de där två kilona spelar roll för mig. Som det är nu så tycker jag att revben, höftben och nyckelben sticker ut på ett oattraktivt sätt. Det som oroar mig är att jag trodde att viktminskningen hade stannat helt, men det hade den tydligen inte... Och jag vill inte hamna på ett BMI på typ 18 och se ut som jag gjorde när jag gick i 7an.
    Blir ju aaaaavis!!! Du kan få lite av min aptit om du vill!!! Skämt åsido förstår jag att det är ett problem att även väga för lite, även om jag har lite svårt att relatera till det själv...
  • Martina 76
    poune skrev 2011-10-22 00:49:52 följande:
    hej till er alla

jag ville ha lite hjälp från er ,vill gärna börja med lchf istället för gi

men ville ha lite hjälp jag vet inte vad ska jag äta ?? fett ?? hur mycket??
    grädde?? ost??
    hur kan man gå ner ??
    men som mellanmål vad kan man äta tex??

mängden???

tack om ni kan säga vad äter ni och hur mycket?? 
    Jag skulle köpa boken Matrevolutionen för att förkovra mig lite om jag vore du. Mellanmål är oftast överflödigt vid LCHF.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**