Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

BeccaStina skrev 2011-12-29 13:44:02 följande:
    Guuud va ont i kroppen jag har nu efter allt skräp jag har fått i mig! + 4,2kg på en vecka!!!!!!!!

har så ont i fötter och händer, kan inte bära saker eller gå på ex dammsugarsladden, får verkligen skit ont så mycket är ju vatten men frågan är hur mycket.. :(
    Men oj!!!! Får man fråga vad du har ätit för att gå upp över 4 kg på en vecka? Men det känns som easy come - easy go. Bara du blir strikt igen så borde du ju tappa merparten ganska omgående.
  • Martina 76
    Anansi skrev 2011-12-29 13:55:52 följande:
    Jag försöker återgå till lchf efter att ha fuskat över julen. Trots ambitionen att hålla det på en ok nivå med någon skinkmacka och lite potatis till sillen har jag suttit och ätit smörkola och knäck. Kroppen mår därefter, den är trött och har ont.

Mitt största problem är frukosten. Jag har alltid ätit två kokta ägg med en klick smör, men jag får helt enkelt inte ner det nu. Allt annat känns så tidskrävande och det är inte alltid det finns rester från gårdagens middag hemma. Vill gärna kunna äta ägg, men jag tycker att det är så äckligt! 
    Har du provat omelett? Jag tycker inte heller om kokta ägg - det luktar så äckligt! Men stekta går bra tycker jag.

Just nu har jag rationalierat min frukost till att bestå av en rejäl klick kokosolja - funkar det med!
  • Martina 76
    mamman i skogen skrev 2011-12-30 05:46:29 följande:
    Härligt Själv fixar jag inte riktigt styrketräning på strikt LCHF men konditionsträning går hur bra som helst..
    Styrketräningen är inte heller några problem, men det kan ha att göra med att jag är så klen att det inte gör någon skillnad i den apsekten vad jag äter! Jag orkar ju ingenting oavsett!!!
  • Martina 76

Så länge man mår bra, går ner i vikt, har hur mycket ork som helst, perfekta värden så kan det ju inte vara dåligt!!! Kroppen borde väl signalera om något är fel?! Min känsla är att min kropp mår hur bra som helst av LCHF. Nu tar jag även nästa steg - att i stort sett utesluta mjölkprodukter. Jag mår så bra att jag inte vill sluta med LCHF.

• Martina 76

Är det bara jag som gjort reflektionen att matkassen blir bra mycket billigare med LCHF. Jag köper inte lika mycket lull-lull längre utan färre rena produkter. Jag äter inte lika ofta heller och på kvällen man det lika gärna bli en rejäl ostbit och en kopp te som en måltid. Ägg och bacon kostar inte många kronor. Jag har säkert dragit ner mina matkostnader med 20-30% - även det en härlig biverkning!

• Martina 76

Btw så ska jag idag åka och köpa grejerna till nyårsmiddagen:

Förrätt: Chevréost och valnötter i ugn, läggs sedan på lite ruccola (mest för att det blir snyggt - inte för att ruccola är så gott).

Huvudrätt: Rostbiff med bea och fetaostsallad. Rostade rotgrönsaker för de som vill.

Efterrrätt: Cheesecake a´la LCHF med en botten av malda hasselnötter och mandlar.

Dryck: Kopiösa mängder rödvin! Enda "synden" denna kväll blir champagnen. Men champagne kan man bara inte utesluta ur sitt liv!!

Kommer att bli huuuuuur gott som helst!!!

• Martina 76
    Lady Maria skrev 2011-12-30 16:34:35 följande:
    Hej!

Jag har följt tråden länge men inte skrivit något men nu måste jag fråga, hur mycket kokosolja äter du till frukost? Vilken kokosolja? Jag tycker att Renée Voltaire kokosolja är god men lite dyr. Tacksam för tips på billigare kokosolja som smakar ungefär lika.
    Jag köper kokosolja på hälsokosten - Cocosa. Den kostar 87 kr för 500ml. Jag köper den som inte smakar kokos - blir rätt trött på själva kokossmaken annars. Jag tar väl en matsked ca. Inte är det särskilt gott på fastande mage, men det sätter fart på fettförbränningen!
  • Martina 76

Inte en synd igår sånär som på ett glas champagne. Är sååååååå nöjd!!! Har just avnjutit (?) en rejäl sked med kokosolja. En bra början på det nya året!

Gott nytt år alla!!! I år ska magrutorna fram!  

• Martina 76
    tjejhalmstad skrev 2012-01-01 08:29:58 följande:
    Hur mycket sallad eller blomkål tex får man äta till lunch och middag tex, till en kyckling gryta. och hur mycket sås får man ta? Nån har skrivit en matsked. Svårt att veta hur mycket man får ta.

Hur har det blivit om ni syndat en dag tex, på kalas, går man upp i vikt då?  
    Jag går upp direkt när jag syndar med kolisar. Det behövs inte mycket för att jag ska gå ur ketosen.

Hur mycket sallad du får äta beror ju på vilka grönsaker som finns i den. Vissa kan man ju äta nästan obegränsat av. Samma sak med sås - är det bara rätt ingredienser i såsen är det ju bara att sleva i sig!

Använd gärna matdagboken.se för att få en bra bild av vad du får i dig från olika livsmedel. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**