**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har ätit LCHF i ca en månad nu och mår sååå himla bra! Jag känner mig stabilare både i ork och humör, antagligen till följd av uteblivna blodsockersvängningar.
Har tappat 2-3 kg men har nu stannat av. Det sägs ju att kroppen hittar sin trivselvikt när man kör LCHF. Jag är 175 cm och väger nu 67. Kan det vara därför jag har stannat i vikt? Jag skulle gärna gå ner till 63-64 kg men funderar då på hur jag ska bära mig åt - ska jag dra ner på maten? Oftast när man pratar LCHF så ska man ju äta fritt, men om jag inte tappar i vikt så måste jag ju göra något. Tränar gör jag redan så mycket jag hinner så i den änden finns det inte mycket att göra. Någon som har tips att komma med?
Är det någon som har tips på något matdagbok på internet där man enkelt kan få fram hur mycket man äter i gram? De flesta ger bara procentfördelning fett/protein/kolhydrater och det hjälper mig föga. Jag vill få grepp om hur många gram kolhydrater jag får i mig om dagen.
Hur mycket kolhydrater "får" man äta för att det ska räknas som LCHF? Äter visst inte alls så kolhyratsfattig kost som jag trodde. Jag har lagt in gårdagens måltider på matdagboken.se och det blev följande:
Frukost: Turkisk yoghurt med lite hallon (ca 10 st)
Lunch: Blomkålsgratäng (gjord på vispgrädde, creme fraiche, cheddar, vitlök) med bacon. Till detta lite sallad och tomat.
Middag: Svampsoppa (gjord på champinjoner, creme fraiche, vispgrädde, 1 gul lök)
Summa summarum blir detta 35g kolhydrater. Är inte det ganska mycket? Och jag som trodde att jag åt LCHF-mat. Vad ska man göra för att dra ner på kolhydrater? Mindre mejeriprodukter? Men då åker ju även fettmängden ner.
Tips mottages tacksamt!