**Den stora feta LCHF-tråden**

Har en nogrann mamma som sparat ALLT från min uppväxt.

Julafton kommer jag inte tänka LCHF alls. Jag går inte på diet utan har ändrat livsstil för skulle jag inte få äta på julafton skulle jag nog tröttna på att äta LCHF. Jag äter det jag vill och har gått ner 20kg utan att känna att jag bantar.
Har nu ätit väldigt sparsamt i 2 veckor. Äter ca. 1 dl majonäs, 1dl ovanjordgrönsaker, 2 kycklingben (ej klubba), till lunch sen 8sk pålägg, 50g ost och 25g smör på eftermiddagen/kvällen. Juridisk fasta i 15-18 timmar. Har inte gått ner något på dessa veckor däremot så står jag stadigt på samma vikt o hoppar inte. Ska på julbord ikväll o känns som det blir svårt med så lite kh som tidigare. Ville bara gnälla av mig lite.
Julbordet gick bra. Självklart så fick jag ju i mig kh men konstigt vore det väl annars. Tog 1tsk tryffel från en tårta annars hoppade jag gottebordet. Sillarna innehåller väl lite socker o vissa av såserna. Gravlax o leverpastej vår väl lite dåligt också. MEN på det stora hela så vår nog mängden mat det största felet. Någon som har erfarenhet av att överäta även om man äter rätt?
Varför blev det ett konstigt märke framför mitt namn?
Får lätt huvudvärk. Någon mer?
ok. Tack. För mig är 2 glas om dagen massor, men får väl öka lite till då.
Jag gör på olja vinäger o rejält med italiensk salladskrydda. Sen jag började med det så behövs inte socker.
Har ju kört pf och väldigt lite mejeri i flera veckor o inget händer. Sen i onsdags var jag ju på julbord och gissa vad först upp 3kg som var borta i går o idag ett till bort. märkligt att man gått ner när man fuskar.