**Den stora feta LCHF-tråden**
För mycket vitkål ex stekt eller i Cole Slaw kan göra att jag triggar igång. Nu är jag jättekänslig så jag försöker hålla nere på grönsaker också. Ost kan också vara en bov.
För mycket vitkål ex stekt eller i Cole Slaw kan göra att jag triggar igång. Nu är jag jättekänslig så jag försöker hålla nere på grönsaker också. Ost kan också vara en bov.
Tror du det?ð??¬
2 ägg tillfrukost och kaffe med grädde
Luch kyckling med grönt o hemmagjord sås enligt 56kg app
Mellis: kaffe med grädde
Kväll antingen 1 dl rysk youghurt me 56 kilo granola... El bara ägg igen
Smälter 50g smör i stekpannan och vispar ner 2 ägg och rör till det stelnar. Lidl har mindre socker i sina charkprodukter.
Ingen frukt är lchf.
Vill även tillägga frukt är massor med fruktsocker=inte Lchf vänligt.För effektiv Lchf ska man hålla sig inom 20 g kolhydrater om dan helst lägre:) I en banan är det 50 g kolhydrater....
Och panerade fisk är inte heller Lchf,massor med kolhydrater i paneringen.
Jag tror du får i dig mer kh än du tror. Brukar bli mer när man räknar och särskilt om du äter allt som ligger under 5kh/100g. Jättelätt att överäta då.
Låter mer som ni äter GI och inte lchf.
Jag testar något nytt för mig, ska bli spännande att se om min ca 6 veckor långa platå får sig en törn. Jag har denna veckan fastat, druckit Naturdiet, 2 dagar. Jag har dålig koll och pulver kombinerat med Lchf kanske inte kommer fungera men dryga kilot sedan i måndags har iallafall lossnat, jihoooo! Någon annan som har hört något om denna kombination?
Vad neggo ni är. Det går alldeles utmärkt att kombinera LCHF med periodisk fasta. MEn det är helt rätt att fasta inte är LCHF. Men det är inget fel i göra den kombin.
Det här är en tråd för de som följer lchf.Gör man inte det till 100 procent som det låter som att du inte gör tycker jag det är lite konstigt man hänger här ger råd mm.Kanske ska prova viktväktarna istället?
Är linser ok att äta?
Äh, dra ut pinnen. Alla i (den här nästan döda) tråden vet vad LCHF är.
Fast de är torkade. Äter du torkade linser? Eller blötlägger du de först?
En fråga till er kunniga lchfare. Måste man äta mycket fett för att få ut effekten av dieten? Jag vill ner i vikt, och har börjat med lchf sedan en vecka. Det var lite tuffa dagar i början, men nu känns det bättre. Jag fricker mycket vatten och en vanlig dag äter jag ex. Frukost 1,5dl 10% turkist yogurt med egen frömusli (solrosfrö, pumpa,linfrö,kokos och kanel). Lunch omelett gjord på grädde med ex wokgrönsaker. Middag laxfile, fetsås som aioli och grönsaker ex broccoli,blomkol,haricoverts dyl. Ofta blir det vanliga middagar och lunch, jag ersätter bara kolhydraterna med varma grönsaker och tillsätter en fet sås. Jag håller mig mätt hela dagen, utan något sötbegär. Men jag får inte i mig sånna mängder fett som är rekomenderat. Sinkar det viktnedgången? Jag räds inte fettet, utan har frädde och smör i allt, men överdriver inte mängden.
kokosfett köpte jag på Apotea.se
Fröer o nötter m.m. Öb, Dollarstore, Gekås, Netto.