**Den stora feta LCHF-tråden**
Tack Paulas mamma o ninis. Var nog dumt men tänkte inte på att äta. Lite märkligt när hela livet kretsat kring mat innan.
Tack Paulas mamma o ninis. Var nog dumt men tänkte inte på att äta. Lite märkligt när hela livet kretsat kring mat innan.
Måste fråga om jag är löjlig? Jag är friskvårdsansvarig på mitt jobb och vi är några från övriga sverige som träffas en gång/år. Nu ska vi iväg här och då kom mail om man behövde specialmat? Jag mailade tillbaka att jag äter lågkolhydratkost och om det är fralla/kaka behöver dom inte beställa det till mig. Är det fånigt att meddela detta för jag har ju ingen allergi eller sjukdom.
Samtidigt är min tanke att ingen reagerar om någon säger att den är vegetarian.
Tack för bägges svar. Vet ju med mig att min mat inte är konstigare än veg, men det är mer ok att be om vegmat eller fettsnål mat.
Måtte denna hemska myt snart försvinna.
Hemma är alla positiva utom stora dottern men det är för svärmor pratar så mycket skit. Svärmor tror att gröt, kräm o smörgås är bra bara man minskar portionerna. Sen kan man äta hur mycket grönsaker o frukt som helst. En kaka eller godisbit efter maten ökar ämnesomsättningen. Tyvärr bor dottern där mycket o har blivit rejält kraftig sedan hon började med det. Innan var hon vältränad o smal. Tyvärr saknas sälvinsikten också hos dottern o hon ser inte att hon lagt ut.
Skinkchips.