• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hade bestämt mig för att äta o dricka vad jag ville idag o det har jag gjort. Allt var fantastiskt gott. Blir nog så imorgon också sen blir det lite mer lchf tänk framöver. Tänker dock inte slänga massa mat bara för det inte råkar vara strikt.

• Linda5

Gått upp 4kg över julen. Gör mig inget för jag vet att efter helgerna så kör jag på igen. Julen är för mig matfrossa aå inget jag inte hade räknat med.

• Linda5

Äntligen Bea igen...
    Har ätit julrester tills igår men idag blir det bea, karre o broccolimos.
    Har saknat detta något otroligt.
    Gjorde bea på 500g smör :)
    Bunkrade smör o grädde nu innan jul när det var på xtra pris.     

• Linda5
    RebornEve skrev 2012-12-31 17:01:57 följande:
    här ca 61-62 kg :)

Herre jösses. Den dag jag ser ut så ska jag anmäla mig till att bli modell. Du är toppen. Gott nytt år.
  • Linda5

Du måste höra våra röster iställer. Du är smart, snygg och oslagbar. Hör det istället. Mental träning :)

• Linda5
    Pilah skrev 2013-01-02 19:45:29 följande:
    Emppo: Du är hjärtligt välkommen! Jag har problem med att hitta laxfiléer som inte innehåller tillsatt socker. Hur gör ni?

Köp hel färsk lax o filea själv.
  • Linda5

Kål!!!

Denna bortglömda delikatess.

Går att göra det mesta av o sååå gott.

Idag blev det kycklinggratäng på savojkålsbädd.

Smörstekt vitkål, gräddkokt vitkål.

Coleslaw på röd/vit kål.

ALLT går med kål

• Linda5
    RebornEve skrev 2013-01-03 18:44:21 följande:
    Är de någon här som sitter på ett bra recept på coleslaw utan mejeri !
    Vore tacksam:)

Jag gjoerde i jul.
    Rödkål, rödlök, rivet apelsinskal, lite apelsinsaft, majonäs.
    Tycker det är mycket bättre med hemgjord majonäs för det blir godare och inte så jolmigt (kvalmigt).  
  • Linda5
    RebornEve skrev 2013-01-05 07:57:55 följande:
    Har blivit utbjuden på restaurang ikväll,vad ska man äta ? De serverar Kinamat och mongoliskt. Jag kör ju mejerifritt !

På Mongoliskt här så tar man vad man vill på en tallrik o lämnar i en lucka så steker dom det. Då är det ju jätteläge att bara välja det som är ok. Kött o grönsaker. Lycka till.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**