• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ok. Har nu 11/2 kg kvar till julafton målvikt. Vill ju gå ner det på riktigt o inte bara genom att svälta för att se vågen visa det tillfälligt.

• Linda5
    RebornEve skrev 2012-12-08 11:39:54 följande:
    Läser lite varje dag så jag håller mig uppdaterad!
    Min ekonomi är fortfarande i botten och kommer vara så tills huset är sålt. Vill inte säga för mycket men det är mitt ex som krånglar lite och inte håller sitt ord.

Jag har iaf världens underbaraste vänner som stöttar mig och min pojkvän som är helt fantastisk !
    Ikväll blir de iaf lchf -tacopizza och hemgjord vitkålssallad :)
    Härligt att du är tillbaka. Hoppas det mörka har vänt för dig och att du är på banan igen.
    Vet att det inte är kul när man mår dåligt MEN vi är många här som uppskattar dig och saknar dig. 
  • Linda5

Jaaaa!!!!
    Julaftons delmål pekade vågpinnen på idag. Då har jag 16 dagar på mig att bli stabil där.
    Helt sjukt efter att ha ätit julbord i veckan o slarvat lite. Måste nog tänka om och inte vara för strikt.
    Trevlig lördag alla!   

• Linda5
    LokesMammi skrev 2012-12-08 19:51:58 följande:
    Vad kan man äta på julbordet som är fett? Kommer inte bli mätt ordentligt......kan inte äta fisk så jansson är uteslutet.........

Och Janssons innehåller potatis. Oftast finns någon majonäs eller creme fraiche. Jag tyckte det var kanonlätt att äta julbord i år. Åt allt det goda o nästan 0:de i kh.
  • Linda5
    LokesMammi skrev 2012-12-09 18:37:16 följande:
    Svårt o säga vad man äter! =) Äter ju kött o sås till mat! =)
    Jag är en jävligt kräsen person som inte äter vadsomhelst! =) Tycker inte om rättika, blomkål, aubergin o sånt bläkigt! =)

Äh, skit samma. Får äta maten som bjuds! =) Får ta en extra klick smör på tallriken! =)

Ja lyckas du inte bli mätt på rätt sätt när du äter julbord så är du nog aldeles för kräsen.
  • Linda5

Blir så besviken (vet att det är barnsligt). Träffade svärmor igår för första gången på länge, förr träffades vi ganska ofta o då kommenterade hon ofta att jag o sambon behövde banta. När hon fick reda på att vi skulle gå på LCHF fick hon spelet och nu när vi gått ner 15-20kg var så nämner hon inte det med ett enda ord. Känns så tråkigt att när man gjort det hon tjatat om i 10år så kan hon inte ens säga att det är bra.

• Linda5

Hej!
    Kom på en sak. Någon som testat att göra egen pasta? Tänkte på mandel/kokosmjöl. 

• Linda5

Förätt
    Räksoppa gjord på saffran o grädde o vitt vin

Huvudrätt
    Helstekt (blodigt) Entrecote med gräddkokta kantareller och broccolimos (västerbottenost i)

Dessert
    Pannacotta gärna med glöggsås nu i jultider       

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**