• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-27 10:56:12 följande:
    Det funkar att gå ner i vikt på GI också såklart. Nackdelen där jämfört med lchf är att iom att man äter mer kolhydrater, så måste man äta mindre fett, och helst hålla koll på sina kalorier också. I övrigt så skiljer inte så mycket egentligen! Men känner man inget behov av de extra kolhydraterna så ska ju lchf vara lättare av den anledningen att man ska slippa räkna.

Har läst om flera som fått börja avnända medelfettsprodukter (ist för helfett) i sin lchf för att få vikten att lossa. det beror troligtvis på att de har en kropp som inte funkar normalt, och det blir för mycket kalorier på helfett. LCHF är ingen mirakelkur som funkar för alla, utan man måste hitta sin egen anpassning.
    Då ska jag nog köra likadant som jag gjorde förut, det funkade ju på min kropp iallafall.
    Men det blir ju likt LCHF iaf så jag kan vara kvar här. Komme rinte att öka till så mt kolhydrater
    utan kommer fortsätta med mjölk i kaffet, lite lättare naturell yoghurt och bär. Vet att jag åt en hel del keso förut också istället för grädde. Grejen var väl bara att man inte åt så mkt mättat fett som LCHF.
    Hade en bok av Ola Lauritzson som jag följde *tummen upp*
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Mandel skrev 2011-03-28 08:29:21 följande:
    Är det bara jag som är "rädd" för att äta "vanlig" mat nu när jag äter enligt LCHF?

Läser här om folk som frossar i/äter av olika kolhydratfulla saker och sedan mår dåligt. Inte bara psykiskt utan med illamående, svullen mage, problem med sötsuget direkt efteråt, viktuppgång på direkten osv.
    Hur törs ni då "fuska"?

Inte sjutton vågar jag testa en vanlig smörgås eller pasta för jag har vare sig tid eller lust att må illa och bli dålig i magen...
    Godis ska vi inte prata om!
    Det blir till att fortsätta ha babybelostar som smågodis.
    Jag åt lite förbjudet igår. FörstA gången på över en månad. Knäckebröd..
    Mådd efaktiskt lite illa o magen blev konstig, men den blev nog mest chockad bara. Brukar gå över sen..
  • Nikhita

Så idag börjar om typ. Inte så mkt mättat fett, ingen grädde tex och så ska jag försöka gå mkt till eller/och från skolan. Så fint väder ute! Cool

Frukost blir tonfisk, räkor och ägg.

• Nikhita

Ska försöka räkna ut med hjälp av minmat.net hur mkt jag får i mig under dagarna. Svårt att avgöra hur mkt man får i sig dock, har ingen våg eller så.

• Nikhita

jag tänkte på det här med magsmärtor. har en bekant till mig som haft jätteont till o från och nu fick hon veta att det är endometrios.

Enligt Wikipedia: "Endometrios är en kronisk sjukdom som innebär att livmoderslemhinna inte bara finns i livmodern, utan även utanför. 5-10 procent av alla kvinnor i fertil ålder uppskattas vara drabbade av endometrios"

Det kan man få jätteont i magen av. Jag hade alltid superont så jag kräktes när jag var yngre, samt fick cystor jag fick operera bort så tror jag hade detta.

• Nikhita

bubblan79 - Jag tycker också hon kan skicka den på posten isf. Väntar också på min GI bok som min kusin lånat. Har även en vän som lånade en superbra bok av mig som jag älskar o hon komme rockså med 100 ursäkter. Nu har jag gett upp. Undrar om hon ens har kvar min bok

• Nikhita
    Linda1976 skrev 2011-03-29 15:27:57 följande:
    Nä nu jävlar i min låda får ni ta å skärpa er! Demon

I denna tråden ska det vara högt i tak! Alla får vara med även om man "fuskar" ibland, äter en Atkinsbar som nödlösning eller faktiskt dricker vin då och då. Eller varför inte ballar ur helt och käkar en påse chips - för att man inte är mer än människa.

I denna tråden stöttar vi varandra, kommer med tips och råd. Ingen här, inte ens Jucea , har utgett sig för att sitta på den absoluta sanningen. Det gör ingen, eftersom vi alla har olika mål med lchf, och i vilken omfattning vi äter.

Nu tycker jag att vi uppför oss som vuxna, respekterar att vi gör olika val och faktiskt accepterar att nåt som funkar för en inte funkar för en annan.

Kram på er, you crazy people.... Hjärta 
    Bra skrivet! Jag kommer att äta knäckebröd med äggen till frukost och lite frukt, men vill stanna kvar här iaf Och Naturdiets kaffelatte nångång då o då. Mums i solen!
  • Nikhita
    Faile skrev 2011-03-29 17:51:00 följande:
    Är Jucea inte Gud?? *sätter baconet i halsen*

• Nikhita
    jeng skrev 2011-03-29 19:31:26 följande:
    har haft en riktigt dålig dag hittills idag. en vän har tyvärr förlorat kampen mot cancern idag! men när jag kom in här nu så fick jag ett leende på läpparna för första gången på hela dagen! gud vad ni är gulliga!  
    Hjärta
  • Nikhita

Jag är så fruktansvärt sugen på kolhydrater så käkar ett äpple. Tur att det bara fanns glass så det räckte til dottern

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**