• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-03-08 15:31:15 följande:
    Inspirerad av lchfklubben.se/healthandscience/ har jag faktiskt börjat lassa på ordentligt när jag styrketränar och har också styrketräningen som en större del av min totala träning. 
    Allright :) Hur gör du löksåsen? Låter gott
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Martina 76 skrev 2012-03-08 15:40:05 följande:
    Först steker jag lök i rikligt  med smör i en gjutjärnspanna. Sen lägger jag det i en stor gryta och steker sidfläsket knaprigt i omgångar och lägger över det i grytan efterhand.  (Det blir riktigt fettigt och göttigt när fettet på sidfläsket smälter i pannan! ) Sen häller jag på grädde, salt, peppar och kokar upp det hela och låter det puttra en stund. Sååååååååååå gott!!! Till det lite broccoli och haricoverts.
    Det får jag prova! Tackar..
  • Nikhita

Nu har jag köpt osaltat smör så hur gör man äggmjölk?

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-08 17:34:42 följande:
    Man behöver förändra sin träning varannan eller var tredje vecka för att få bra resultat. Visst kan du bli stark på att köra body pump hela tiden, men det är ju samma muskelgrupper som tränas hela tiden i tre månader. Man behöver lite mer varierad styrketräning. Sen kan man inte köra hur tungt som helst på Body pump eftersom de gör koreografin lite dumt. T ex när man kör marklyft kan man lägga på rätt mycket, men sen mitt i låten ska man upp med stången i luften och man är ju inte lika stark när man kör axelpress. Jag får sällan ordentlig träningsvärk när jag kör bodypump, men däremot när jag kör styrka med PT:n i gymmet, för då kan man lägga på tyngre.
    Sant.
    Det är nog bra att jag kommit igång med detta som start, för att sedan slänga in egen styrketräning också.
  • Nikhita

Äter ni mörk choklad då och då? Om det skulle anses okej så tar jag gärna en bit eller två på lördag när jag ska se melodifestivalen. Är sugen på nåt glas vin med

Vad är bäst.. mörk choklad 70% med socker eller Cloettas utan vanligt socker?

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-08 19:46:43 följande:
    Vin är ju ok ur lchf-synpunkt, men var beredd på att vikten kan stå still några dagar för alkohol stannar av förbränningen.

Jag brukar äta Lindts 70-procentiga choklad.  
    Ok Kan man dricka både rött och vitt?
  • Nikhita

Haha, whiskey.. usch! men ja vad bra, då kanske det blir vin o choklad då. Mums!

• Nikhita
    ElixF skrev 2012-03-08 20:05:16 följande:
    Hejsan får man finare hy av lchf kosten? Visst blir man piggare också... Tänkte testa faktiskt, vill inte gå ner i vikt men vill känna mig piggare. Är detta att rekommendera då?
    Jag är piggare   Men har fått finnar.. men det kan man visst få som omställningsbesvär så det ska ju gå över. Inte alla som får det dock..
  • Nikhita

Vi fastar för att fira det det underbara baconet finns. Man fastar i några veckor.. smörjer in sig i massa flott några gånger om dagen och ber till gräddguden! Hallå...

• Nikhita

Fast personligen så låter det illa för mig att fasta när det skrivs så mycket om att kroppen går i svältläge och att man rubbar förbränningen osv. Men fungerar det för de som pallar göra det så blir jag glad för er skull

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**