• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-29 21:23:24 följande:
    Apropå att äta rätt enligt lchf. (Blunda nu ni som inte gillar siffror )
    Idag har jag ätit :19.7 gram kolhydrater, 82.4 gram fett och 83.7 gram protein!! Är inte det rätt så nära 80/80/20 man kan komma?  
    du är duktig på att räkna ut. hur gör du ?
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-29 21:40:40 följande:
    Jag har ett excelark. har kolumner för matvara, kcal, kolh, fett, prot per 100 gram och antal gram jag har ätit. sen räknar den mängden kolh, fett, prot och kcal jag har fått i mig från den varan, och sen summerar jag dagen. sen avnänder jag dom summorna för att räkna ut min fördelning

ja, det låter nog mer avancerat än vad det är. jag gör ju i princip samma sak som matdagboken gör, bara det att jag tycker att mitt excelark är mycket smidigare och går snabbare att fylla i. 
    Ahaa Har du köksvåg också då?
  • Nikhita
    FiaFunderar skrev 2011-03-30 09:46:04 följande:
    God Morgon!

Nu tror jag att min förbränning är igång Skrattande Vågen visar 69,5 kg!! Det är minus 0,5 sen i måndags och sammanlagt har jag gått ner 3 kilo!
    5,5 kilo kvar till målvikten! *glad* Solig

Dags att ta ett nytt bikinifoto kanske? Har ni tagit kort på er själva?
    Jag har tagit kort Skönt att det visar minus nu för dig !
  • Nikhita
    Martina 76 skrev 2012-03-04 20:25:15 följande:
    Fast tar man "en skvätt" 5-6 ggr per dag så blir det ganska mycket kolisar och onödigt mycket energi. Iaf om man tar grädde.
    Martina 76 skrev 2012-03-04 20:24:21 följande:
    Jag har olivolja eller kokosolja i omeletten. Funkar precis lika bra som grädde.

Äggmjölk: Ta 50 g smör och 3 ägg i en bunke. Häll på 5 dl vatten och kör med en stavmixer. Funkar inte så bra i te enligt mig, men utmärkt i kaffet. Tidigare tog jag grädde i varje kaffekopp och ibland på jobbet blir det ändå upp till 5-6 st på en dag. Det blev lite väl mycket grädde... 
    Åh det måste jag testa. Kan inte vara utan kaffe, eller mjölk i kaffet... Suck :/
  • Nikhita

Idag ska jag på releasen för bodypump 81! Längtar..
    MEN är orolig för att jag inte ska orka så mycket. Tredje dan med LCHF nu.

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-05 12:46:17 följande:
    Jag ska på nya BP-releasen på lördag Det är Les Mills-koreografin du menar va?

Det är klart du orkar! Jag brukar köra dubbla pass på lördagar. Först en timmes BP, sen 45 min Sh´bam. Och till frukost äter jag en pones med bregott, ost och skinka samt 2 ägg och en kopp te med kokosfett. Enda dagen i veckan jag käkar så mycket till frukost. 
    Ja precis!
    Men blir inge tisdag. Fick hämta hem min dotter från förskolan tidigare idag för att hon troligtvis börjar bli sjuk. Får gå en annan dag i veckan. Ska bli så kul med nytt program.

Vet att jag tappade orken/uthålligheten förut när jag åt LCHF och tränade styrketräning därför är jag lite orolig eftersom det är BP som jag verkligen har fastnat för
  • Nikhita
    Nikhita skrev 2012-03-05 14:38:23 följande:
    Ja precis!
    Men blir inge tisdag. Fick hämta hem min dotter från förskolan tidigare idag för att hon troligtvis börjar bli sjuk. Får gå en annan dag i veckan. Ska bli så kul med nytt program.

Vet att jag tappade orken/uthålligheten förut när jag åt LCHF och tränade styrketräning därför är jag lite orolig eftersom det är BP som jag verkligen har fastnat för
    *det blir inget idag - ska det stå
  • Nikhita

Igår eftermiddag var jag sugen på sånt jag inte brukar vara sugen på
    t.ex frukt, söt yoghurt eller saft. Kroppen som känner att den inte fått nåt socker? Tungan ute
    (Dag 4 med LCHF)

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-06 09:59:57 följande:
    Mycket intressant! Detta måste jag testa. Har bara inte bestämt mig för vilken variant jag ska köra. Vad säger ni andra som ska bli av med de sista fem?

lchfklubben.se/healthandscience/om-periodisk-...
    Det där med att inte äta efter kl 19 på kvällen har man ju hört mycket om förut. Är säkert jättebra, speciellt för de som gärna äta mycket på kvällen då de fått ro i kroppen...

De andra varianterna skulle jag inte vilja testa.. Vara utan mat en hel dag? Näää
  • Nikhita

Nån här som det tog tid för innan viktnedgången satte igång?
    En del verka rju gå ner redan efter första veckan, men jag tycker mest det bara står still.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**