• Nikhita
    Ninis - Vad är sh bam?

Jag tränar
    Tisdag: Bodypump
    Torsdag Afrodans & Core
    Fredag: Bodypump
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-10 23:40:36 följande:
    Danspass, lite åt discohållet men mycket jobbigare
    Ahaa.. det har vi inte fått till vår stad ännu. Men har sett några nämna det på nätet.
    Ska man vara jätteduktig på koreografi så skippar jag det.. därav afrodans
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-11 08:26:43 följande:
    Drack ett glas vin i går och åt några rutor choklad, men nu ångrar jag mig för vågen visar 200 g upp.
    Nej, de tbehöver inte alls ha med det att göra. Ett glas vin o lite choklad är ju inte så mycket. Exakt så mkt gottis åt jag, eller iofs, lite nötter också - och min våg visar neråt idag
  • Nikhita
    Helle04 skrev 2012-03-11 00:06:34 följande:
    Någon som har tips på frukost om man inte gillar ägg eller turkisk yoghurt?

Inser att jag måste bli bättre på att hålla kosthållningen...dels för att jag inte skulle må dåligt av att gå ned några kg men främst för att min mage mår så mkt bättre om jag tar bort kolhydraterna. Även små mängder ris ger mig ont i magen. Tycker bara att det är så knepigt o jobbigt att "komma ut" på jobbet....strunta i vad jag äter liksom...men det finns en kille som äter lchf och som snackar sig blå om detta ständigt. Orkar liksom inte ta en massa kommentarer. Har funderat på om jag skall säga att jag fått rådet att äta annorlunda pga magproblemen. Räckte med att jag tog med lite tacogratäng för några dagar sedan så sa folk...oj, vad lite mat du har (vet ju att jag blir väldigt mätt på det så lite räcker) och jag fick dra en vit lögn om att det var en liten rest som blivit över...

Har funderat lite på enkla luncher att ha med...stekt saganaki med tomatsallad (är alltid sugen på ost och grönsaker)...ngn annan som har några andra rätter som är lätt att ta till? Känns som om jag måste lära mig lite bra grejer som är lätta att göra o som man kan ha som en stome till mathållningen.

Något jag ätit mkt på kvällarna som jag verkligen gillat är sallad med kebabkött eller köttfärsbiffar.       
    Egentligen så kan du ju äta vad som helst som är LCHF till frukost. En del äter gårdagens mat till frukost Måste inte vara ägg.. kebabkött är riktigt gott ja Handlar du från affären?
  • Nikhita

Man blir så extra motiverad när det går neråt på vågen
    Tog en promenad i skogen.

Frukost: Två kokta ägg i halvor med en klick  bregott på. Mums!
    Lunch: Färdiggrillad kyckling med kall bearniesås och grekisk sallad.Yammi!

• Nikhita
    Martina 76 skrev 2012-03-11 18:04:43 följande:
    Sprang 8 km idag. Känns i låren som att jag kommer ha träningsvärk imorgon!

Fläsk med löksås puttrar på spisen, pones gräddas i ugnen. Känner mig väldigt huslig!!!  
    Oj duktig! Jag orkar knappt en... måste få upp flåset. Kanske man skulle börja jogga lite lätt
  • Nikhita
    jordgubbe88 skrev 2012-03-11 22:59:27 följande:
    Jag behöver lite tips och råd från er erfarna lchfare=). Jag började med lchf i veckan och är riktigt riktigt taggad. Men nu är det så att jag ska på dop om 2 veckor och jag vet inte hur jag ska göra med maten. Hade jag hållit på några månader så kanske jag hade kunnat tänka mig att fuska lite. Men så här tidigt så vill jag liksom köra på ordentligt. Så min fråga är då hur gör/gjorde ni med kalas? Säger ni bara att ni följer lchf om någon eller äter ni lite för "syns" skull? Nu vet jag visserligen inte vad det kommer att bjudas på, men antar att det blir tårta och kakor i alla fall.  
    Man kanske inte ens är sugen? Jag är inte såå förtjust i sötsaker öht.
    Ska själv på dop nästa helg och det blir smörgåstårta så kan nog bara skrapa av den o äta allt utom brödet. Tänker inte sabba min viktnedgång för andras skull.
  • Nikhita
    Dannie skrev 2012-03-12 13:09:59 följande:
    För att komma in i ketos krävs att man äter max 50 g kolhydrater om dagen och där ligger jag med ersättningen (om jag äter alla 5 påsar varje dag, 10g kolhydrater/ påse). De får inte ha mindre kolhydrater i ersättningarna pga någon rekommendation om att hjärnan behöver 50g om dagen.
    Det står inget om sockerarter på påsen dock... Jag har valt att äta lchf för att behålla ketosen bara. Tänkte gå över till det när jag är klar med kuren. Har 4 kg kvar typ.

Jag har hört en del om dolt socker i dessa pulverdieter men har inte läst om det själv. Kan tänka mig att det gäller barsen och färdigblandade drycker. Om man äter dem vet jag att man inte kommer in i ketos.

Magen mår bra nu iaf. Det var garanterat godiset... 
    Är det Cambridge? ja då går man ju in i ketos och kan kombinera med LCHF. Det är bra!
  • Nikhita

Woho! Man blir så himla taggad när det blir minus på vågen

Har minskat minst 1.5 kg på 10 dagar och det känns bra! Ska ner ca 8 kg sammanlagt

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**