• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Visst är det kul med såna svar från läkare?
    Jag gick med en slang i halsen i ett dygn i vintras, och allt som står antecknat i min journal som provsvar på det jag gjorde är "normalt". Ett ord... 

• jeng

Jag är tillbaka i mina gamla vanliga gängor igen och väntar på att min kyckling-plåt ska bli klar sen blir det stor kycklingsallad med fetaost! MUMS! 

Mitt öga är redan bättre, även om det nog lär se förjävligt ut ett tag. Men jag är glad att jag slipper gruset bakom ögonlocket iaf, höll på att gräva ut ögat igår kväll.... 

• jeng
    yena89 skrev 2011-05-18 21:52:21 följande:
    Ja visst är det jobbigt när allt bara känns så konstigt och man inte vet vrf :/
    Får vara duktigare på maten nu. Imorrn kommer mina shiratake(?)nudlar så det kommer bli spännande att smaka på :)
    MUMS!
    Om man inte vill koka ner dom i gräddig sås så funkade det kanon att slänga ner dom i vatten som fått koka upp med buljong, salt, peppar och chilipulver. Lägga i nudlarna, se till att det börjar koka igen, och sen sänka/stänga av och låta det dra.
  • jeng

Gomorron! Vad ni skriver!!!

Jag rekommenderar också kostdoktorn, men tycker att man får tänkta till lite på skillnaden mellan att äta för att tappa vikt eller att äta för att få bra hälsa! Men det märker ju de flesta efter ett tag också, även om det finns ni lyckliga få som verkar kunna äta precis vad som helst (sålänge ni undviker spannmålen osv) och få bra resultat ändå! Tänk om..... 

Jag har iaf fått ny lägstavikt idag igen, och är superglad! Ett stort mål är nått (även om nästa riktiga mål är en bit bort än) i och med att jag fått se siffran 65 på vågen idag (65.9) och därmed känner att jag är nere på en för mig normal vikt. Jag brukar pendla mycket mellan 60 och drygt 65 normalt, så det känns toppen!!  

• jeng
    Fiaz skrev 2011-05-19 09:15:05 följande:
    Har ni några tips på vad man kan servera till gorgonzola fyllda färsbiffar som vi ska ha till middag ikväll? Min fantasi är lika med noll idag :S
    ruccola och goregonzola/gräddsås?
  • jeng
    Fiaz skrev 2011-05-19 10:25:35 följande:
    Det lät himla gott! blandar du i ruccolan så det får värmas med såsen lite eller läggs den med fördel uppepå?
    Jag skulel lägga ruccolan på tallriken, sen lägga på biffarna lite vid sidan, och så en sås som jag brukar göra på bara uppkokad grädde som jag smälter ner gorgonzola i och så lite salt och peppar om man vill det, så kan man lägga såsen på maten. Jag är en sån som föredrar att ha såsen vid sidan av min mat
  • jeng
    Denebola skrev 2011-05-19 10:04:35 följande:
    Haha, nu låter jag som om jag vill värva fler till sekten genom att berätta hur bäst och felfri den är
    Men ÄR det inte lite så? När man väl har läst, och förstått, så är man så övertygad och förbannad över hur fel man har haft, att man vill att andra också ska komma till insikt. Det är ju exakt så en religion fungerar, man är övertygad om en sak och vill att alla andra ska få upptäcka samma sak. En sekt däremot baserar sig väl oftast på att nån hittar på nåt och lockar folk till det för ekonomiska syften eller liknande... Känns det som iaf. Så på så vis så passar ju lågkolhydratkost mer ihop med religion, och Kolhydratätandet mer ihop med en sekt. Eller?
  • jeng
    Nallebjörnis skrev 2011-05-19 11:11:59 följande:
    Alltså måste bara berätta nåt helt underbart mina underbara vänner!!! Efter sååååå lång tid fick jag en ny medicin utskrivet på Infektionskliniken... Och imorse vaknade jag och hade inte ont alls och kan gå, ingen huvudvärk eller svimming SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Men vad SKÖNT!! Vad för medicin? Hjälper den mot nåt speciellt så att det är nån hjälp till att list ut vad du är sjuk av?
  • jeng
    sasod skrev 2011-05-19 13:10:25 följande:
    Har en fråga: Har kommit fram til att jag måste äta linfrön typ varje dag annars blir jag stenhård i magen (hade en skräckupplevelse förra vecka,,)

Nu äter jag i naturell yoghurt vilket jag helst vill skippa då min mage inte mår så bra av mjölkprodukter. Man kan ju baka något av recepten här men känner mig själv kommer inte göra det hela tiden så kan man göra något enklare?

Dticka i ett glas vatten kanske funkar det?
    Ta en liten mugg, jag kör typ glöggmugg, och en tesked. häll fröna i botten på muggen, låt vattnet rnna lite, ha i vatten i muggen, rör om och drick snabbt som fasen, ta i mer vatten rör om och drick snabbt igen. sen får man dricka ett par tre muggar efter att man fått i sig alla frön också.
  • jeng
    mrsIce skrev 2011-05-19 15:44:06 följande:
    Här kommer ngt helt OT men ni kanske kan hjälpa mig ändå. Har fått tid för operation av cellförändringar och undrar om ngn av er gjort det? Hur mår man efteråt? Har fått tid den 25e och fyller 30 den 27e med kalas både fredag och lördag, så jag har verkligen inte tid att vara dålig. Åker även på semester veckan efter, så bada i pool/havet skulle vara önskvärt om man kunde. Har inte fått tag på Kvinnokliniken då jag ringde efter telefontid, får kolla med 1177 annars...
    Du får inte bada på ett tag, och det kan bli så att du blöder. Så flytta operationstiden till efter din semester skulle jag tipsa om. Jag har gjort det själv, och jag mådde helt ok, men jag förlorade mycket blod och är dessutom känslig för låga järnvärden så jag var väldigt yr och matt en period efter operationen. men annars var själva operationen inget att oroa sig över! Det sticker ju nr dom bedövar men sen går det snabbt och smidigt, och man får ligga ner en stund efteråt om det blöder mycket!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**