• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

JISSES! Skulle just slänga in en ny plåt kyclingfileer i ugnen. Min enkilospåse innehöll TRE fileer! Superbautafileer, har aldrig sett så stora ens!

• jeng

Jag är också sugen heeeela tiden nu! Inte hungrig, utan bara "måste stoppa nåt i munnen"... Jag försöker köra på med mina frökex (på hela frön) och cola. Jag får ju inte mer sug av colan, så det funkar ju för mig. Saknar mina ostrullar med smör, men jag vet ju att det inte funkar nu när jag måste räkna kalorierna :-P Kanske därför jag är sugen på det också bara för att jag inte kan :-P

• jeng
    nickefiki skrev 2011-05-12 13:34:44 följande:
    Du är ju lite rolig faktiskt. Du är sugen heeela tiden, men du får inget sug av colan. Jag vet att du provar nya saker hela tiden och att du kan näringslära o allt sånt, men vad tror du om att ta bort colan ändå och fundera ett varv till runt den o sugenheten?
    Jag vet ju att jag har perioder med precis lika mycket sug även när jag utesluter colan. 
    För mig handlar det mer om att jag just nu är hemma med sjuka barn och har nära till kylen och då går jag där och rycker hela tiden. Är jag på jobbet har jag heller inget sug utan har fullt upp med annat. Det jag menar är alltså ite att jag är sugen hela tiden dygnet runt varje dag, utan IDAG är jag sugen hela tiden, vad jag än stoppar i mig så är jag fortfarande sugen efteråt.
  • jeng
    jeng skrev 2011-05-12 14:01:39 följande:
    Jag vet ju att jag har perioder med precis lika mycket sug även när jag utesluter colan. 
    För mig handlar det mer om att jag just nu är hemma med sjuka barn och har nära till kylen och då går jag där och rycker hela tiden. Är jag på jobbet har jag heller inget sug utan har fullt upp med annat. Det jag menar är alltså ite att jag är sugen hela tiden dygnet runt varje dag, utan IDAG är jag sugen hela tiden, vad jag än stoppar i mig så är jag fortfarande sugen efteråt.
    Och såklart tvärtom också. Perioder där jag dricker mycket cola som jag inte har nåt som helst sug ändå. Det föll visst bort.
  • jeng
    Nallebjörnis skrev 2011-05-12 14:25:51 följande:
    den kycklingberoende kvinnan ;)
    Ja, definitivt!
  • jeng

Nää... Halsbränna! Hade lite igår tror jag, hade iaf rethosta vilket brukar tyda på halsbränna. Och så imorse det där suget i magen, lite illamående/oväl känsla.. Och nu känns det bara som det blir värre och värre. FAN. Där har vi ju förklaringen till att jag tror att jag är sugen på nåt hela tiden iaf...

Nu blir det mer vila för mig!

• jeng

GAAAH! Nu har maken också ögoninflammationen så jag har en person till att ge droppar... Och mitt ena öga har börjat nu ikväll med...
    OCH min halsbränna blir bara värre och värre, eller det är väl dyspepsin då, men med tillhörande halsbränna. För jag märker ju mest i magen. Har svullnat upp från ganska platt mage till 7 månaders gravid på ett par timmar Och jag MÅSTE äta nåt, för det kan bli bättre då, men känslan man har är ungefär som när man har ätit alldeles för mycket och är skitsvullen och mår oväl och bara vill ligga still. det sista man tänker på då är ju mat. Vilken kväll det blev det här...... 

• jeng
    Mandel skrev 2011-05-12 21:10:20 följande:
    Igår bröt jag makens "bakförbud" som han belade mig med i helgen.
    Det blev en rabarberpaj och en rabarberkaka igår. Idag råkade det bli småkakor med "rabarbersylt" på, 2 rabarberpajer, en omgång chokladbollar och så en sats rabarbermuffins. Inget enligt LCHF.
    Vem ska äta allt? Får nog skicka med de anställda i morgon. Eller åka på en liten eftermiddagsturné runt om i kommunen där de jobbar och ge dem en liten fikapåse

Jag vill till VM i plöjning som är här i närheten i morgon, men se dit ville inte äldsta sonen alls åka!?!
    Jag som har räknat med detta länge. I flera månader. Jag och barnen skulle göra något kul, kanske att han kunde slutat skolan lite tidigare. Och så vill han inte...
    Skit är det IMORGON???? Jag hade skrivit upp det till nästa vecka....  Ja då missar vi det då för imorrn jobbar vi ju sent allihop

• jeng
    FiaFunderar skrev 2011-05-13 08:46:08 följande:
    Ingenting händer på vågen här!!! Ett ständigt gungande mellan 69-70,5 kilo... SUCK!! Jag vill verkligen ner till 65.

Igår fick jag mina örter på posten som naturläkaren ordnat till mig. Och det var många olika som skulle sätta igång ämnesomsättningen och hjälpa kroppen med att få ut gifterna i kroppen så jag får väl se om de ger min kropp en spark i baken.

I övermorgon åker vi till Spanien i en vecka och det är ju alltid lite svårare med maten utomlands! Men jag ska göra så gott jag kan. Men lite spanskt rödvin om kvällarna kommer jag inte kunna hålla mig ifrån Tungan ute
    Det var där min våg satte stopp också! 68.5 ungefär, så for jag 1 kg upp eller ner därifrån heeeela tiden! Så höll det på i 6-7 månader innan jag insåg att det var min jämvikt som var nådd, och då la jag om till en GI-variant istället med färre kalorier och lite mer kolhydrater. Nu har det lossnat igen tack och lov
  • jeng
    Enensammamma skrev 2011-05-13 10:00:05 följande:
    Jag orkade som sagt ingenting. Fick vila 5 ggr på väg upp till 3:e våning varje dag
    Jag tycker snarare det låter som att du och din kropp är överdrivet beroende av kolhydrater, och faktiskt bara skulle må bra av en rejäl detox! Så där dåligt ska man inte må, din kropp verkar ju vara helt inställd på att bara drivas på kolhydrater. Kanske du äter så mycket kolhydrater normalt så att din kropp aldrig behöver använda alternativa bränslen! Vad vet jag...

Visst kan man ha omställningsbesvär, det är fullt normalt! Inte så konstigt heller när du tänker på det! En kropp är van med kolhydrater och måste genomgå en omställning för att kunna börja drivas på fett. Jag tvivlar på att du har gjort det hela bättre genom att köra på med hård träning som man absolut inte ska göra under pågående omställning!

Jag tror hittills i trådarna jag är aktiv i så är det en person till som har haft en sån kraftig reaktion. Då fick hon gå tillbaka till att ligga på kanske 50 gram ett par veckor och sedan minska därifrån. Jag tycker inte att du ska varna för kosten bara för att din kropp inte är van att arbeta utan kolhydrater....

Sen vill jag bara påpeka att man måste inte köra strikt LCHF. Det finns många varianter av lågkolhydratkost, vissa mer liberala där man oftast slipper omställningsbesvär. Strikt LCHF kanske inte är för dig helt enkelt, åtminstone inte just nu! Har du en sån kolhydratberoende kropp så tror jag att du får bra resultat vad gäller hälsa (och även vikt om du har intresse av att tappa det) om du går ner till 50-80 gram per dag! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**