**Den stora feta LCHF-tråden**
Värt att prova!!
Jag brukar inte heller ringa och höra, utan jag grundar i förväg med nåt bra. Sedan äter jag av det jag kan, och kan jag inte äta så gör jag inte det utan jag förklarar. Värsta läget är ju när det bjuds på paj med baguette och smör till typ. Inte bara rejäla fällan, utan också mina favvisar! Dessutom så tål jag det. Ja, jag äter ju lågkolhydratkost pga viktnedgången, men absolut främs pga min IBS och det faktum att jag ju inte tål många av kolhydraterna. Men vitt bröd och vit pajdeg osv har jag ju inga problem med... Hade det varit fullkorn så hade jag ju haft en större anledning och motivation att låta bli det eftersom jag blir så dålig av det! Jaja...
Idag ska jag själv på tårtkalas, och innan dess så blir det en proteinshake så klarar jag mig bra. Nu tillåter jag ju mig själv ett "fusk" här och där, men jag förväntar mig en hemgjord gräddtårta med typ jordgubbar och hallon på, och det gillar jag inte ens, så där kan jag möjligtvis smaka lite men behöver inte alls äta! Värre med mat tycker jag
Men va FAN!!!??? Nu gör hon proteinshaker med banan igen i Du är vad du äter!
Eller just det,jag glömmer hela tiden att banan inte innehåller socker...
Eller så får man bara inse att så mycket skit som dom äter normalt så är banan en LYX för kroppen! Men att prata om det snabba bodsockret och hur dåligt det är och sen be dom börja dagen med nåt som diabetiker äter när dom har paniklågt socker.... Hmm, nej det känns fortfarande fel!
Lite häftigt dock att hon tjejen i Du är vad du äter verkar ha sabbat sig på samma vis som jag, och får ta till nåt rejält strikt för att få resultat!! Kul att dom visar i TV att faktiskt inte alla bara rasar i vikt automatiskt av att ta bort pasta och ris typ....
Kan inte tro att det är sant!!!??? Helt still på vågskrället i 7 månader då jag nått LCHF-jämvikten troligtvis, och sen jag la om kosten har jag gått ner 2.9 kg på 4 veckor!!!! Det hade jag aldrig trott eller förväntat mig!!!