ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-15 21:59:44 följande:
Jag har en fundering; när ni pratar om att fuska osv. Vad btyder "att fuska" för er?.
Är det när man smakar på några chipsbitar, eller är det när man äter en hel näve eller en halv påse?
Är det när man tar en tugga av en fralla eller är det när man käkar upp en hel fralla?
Är det fusk när man smakar några skedar av mannens glass eller när man själv äter en hel skål?
(Hoppas ni förstår vart jag vill komma).

Vad betyder "fusk" för just dig?
Och helt OT:
När man får frågan: "Är det inte dags för en liten snart?", betyder det att man blivit vuxen då? För i så fall har jag inte riktigt hängt med i svängarna.. haha

jag ser väl fusk som nånting jag stoppar i mig (lite eller mycket) som jag inte har tänkt stoppa i mig, eller nåt som jag inte anser tillhör min kost.
När jag åt lchf fick jag ju äta superstrikt, så då var ju fusk för mig att äta röd paprika på mackan lixom... Nu handlar fusk mer om att jag äter saker som jag vet stör min viktnedgång rejält. Lindor är ju ett praktexempel, men som igår blev det ju en halv hamburgertallrik med pommes... (hade inga bra val så jag åt så mkt jag kände att jag var tvungen för att palla dagen) Däremot så äter jag ju friare på kolhydraterna nu, och jag vill kunna unna mig nåt extra då och då. Tar jag en fralla eller smakar på nån form av fikabröd osv nu så SKA det inte räknas som fusk. MEN mentalt gör det fortfarande det... Så valet är rätt när jag äter, men så får jag ändå ångest efteråt. Så det får jag försöka jobba med. Det beror ju helt klart på att jag har fått äta så superstrikt så länge nu....