• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-09-26 11:36:27 följande:
    Jag är 175 och vill väga 68 men är glad om jag hamnar under 75, enl läkare ska jag egentlkigen inte väga under 70 men men :)

Så jag tror din kropp trivs nu, det du kan göra är att antingen acceptera det och älska din kropp eller så får du bli strikt. Köra med att räkna kalorier, äta mindre fett. Och framförallt, börja träna om du inte redan gör det. Men då kan ju vågen visa fel om du bygger muskler. Varför fokusera på vågen? Titta i spegeln och kolla om du är nöjd? Ta måttband? Vågen är djävulens påfund ;) (säger hon som väger sig 5 gånger om dagen hahha)
    Tack för svaret! :)

Jag tränar ganska mycket och äter ju därför ganska mycket oxå så att räkna kalorier känns som det enda jag kan göra egentligen... Men det är ju så JÄVLA TRÅKIGT! :))
    Jag blir inte mätt lika fort längre men det verkar iof gå hand i hand med mensens ankomst varje månad så det går ju över...
    Fattar inte riktigt ändå doc. Jag körde hela förra veckan på äggmjölkslatte till frulle, bantarbiff med bea till lunch och vanlig LCHF middag med sambon på kvällen.
    Gick inte ner nåt men inte heller upp...
    Som du säger, jag får väl gilla kroppen som den är och köra på med träningen. Det är ju ändå så att kroppen formas fortare när jag äter så här än annars så jag får väl se det som att jag formar om den.,..

jaja, jag mår ju bra och det är huvudsaken men det är nåt med det där förbenade 70 strecket. Jag vill under det! 
  • rednose

Skulle aldrig få för mig att äta Falukorv. Har du koll på vad som är i? Örk!

• rednose

Vad är problemet med stabiliseringsämnen???

• rednose
    Maruid skrev 2011-10-01 08:39:54 följande:
    Många som äter lchf vill ju också äta så tillsatsfritt som möjligt. Därför är stabiliseringsämnen ett problem. Sedan kan det bero på vilken stabilisator man pratar om. Just det som nyss diskuterats i tråden är karragenan, ett ämne som man inte ska ge till små barn. Frågan är ju då hur bra det är för oss vuxna. Googla så finns där massor på ämnet att läsa.

Jag ska säga att jag själv är inte manisk eller fixerad, självklart köper jag produkter med tillsatser i viss mån. Men står jag i valet mellan två produkter där den ena inte innehåller tillsatsämnen och den andra gör det så kommer jag utan tvekan att välja den första, även om hållbarheten är kortare och priset kanske är dyrare.
    ok. Jag har rätt dålig koll på sånt men köper alltid de produkter som innehåller minst konstigheter utöver vad jag vill ha ut av produkten.
    Vi köper Falköpings Mejeris grädde på literförpackning med skruvkork. Står inget om tillsatset på paketet. Står bara högpastöriserad grädde 40%...
    vad ska man då tro? 
  • rednose

Vilda Tiger - se upp för FÖR MYCKET kokosfett. Kan hända är du som många av oss andra som blir SKITdåliga av för mycket. Riktigt ordentlig magknip och diarré som heter duga. Börja med nån extra tesked innan du gasar på för mycket annars kan det bli katastrof!!!

• rednose

Vafan är det med smörbristen i Sverige förresten????nån som vet??

• rednose

Vilda Tiger - jag förstår vad du menar men jag kan garantera dig att du inte vill överdosera på kokosfett, om det skulle visa sig att du är känslig... Jag spyr, får galen diarré i flera omgångar och mår som en sjösjuk stackare med tarmvred. Örk!

Nej testa linfrö istället. Snällare mot lillmaggen! :)

• rednose

Jag har Inte upptäckt nåt och inte heller gått ner nåt.
    Bitter? Jag?? Näää?!?
    Helvete!

• rednose

Vilda Tiger - va gött! Jag har stått still i typ 2 månader nu... Dryyygt! :(

• rednose

Nja, nu tycker jag ju inte det är svårt att ära LCHF alls egentligen. Har blivit så vi äter och jag ökar inte heller samt tränar o formar kroppen. Bara förbannad att jag inte kommer ner till de 66 som jag vill, eller i alla fall tar det sjukt lång tid med mina mått mätt. :))
    Jag tror grädden är min bov för jag håller mig kring 20g om dagen på kolisarna...
    Vill inte behöva bli extrem liksom...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**