• Hoppet 3
    Ninis skrev 2012-04-12 13:46:44 följande:
    Bloggadressen står i hennes sidfot på alla inlägg hon gör
    Hihi där ser man.......Tack
  • Hoppet 3

Så där ett PW avklarat....30 min. Kort men ändå. 
    Har ju flera dagar framför mig att öka dessa.
    Vår i luften igen....härligt

Solig 

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-04-12 16:38:54 följande:
    Vad ska ni äta ikväll, alla?
    Bratwurst med broccolimos! Glad
  • Hoppet 3

Har i tre dagar räknat ut min mat (på matdagboken) som jag äter på 16/8 fastan. Äter alltså 3 mål om dagen fördelat på kl ca 12, 16 och 19.30. Två varma middagar och ett mellanmål.
    Har i snitt hittills 110 g fett 70 g protein och 6 g kh.
    Väntar nu på om de händer ngt på viktnedgången. Kanske kan dra in ett till hål på skärpet då jag inte vill väga mig ännu.
    Ska dessutom öka på PW till 45 min i morgon. Ta små steg i taget.
    Hoppas jag gör rätt nu.
    Åt cabanoss med broccoligratäng nu ikväll.
    Underbart gott!

• Hoppet 3
    Martina 76 skrev 2012-04-12 21:35:59 följande:
    Tips: Gör LCHF-bountys och ha dem i frysen. Jag äter en var och varannan kväll. Blir bara 1g kolis per st och de är söta och goda!
    Äter du dem frysta?
  • Hoppet 3
    Ninis skrev 2012-04-13 12:10:04 följande:
    Är akutinlagd på Södersjukhuset. Yrsel, synrubbningar, domningar, stickningar, matt i kroppen, tung i bröstet. Kan inte ta mig upp ur sängen. Har gjort EKG och hela baletten. Alla prover normala hittills. Själv gissar jag på en stressreaktion p g a allt jag varit med om de senaste 3 åren. Så nuhar jag fått äta en limpmacka och druckit ett glas körsbärssaft i brist på lchf-mat!
    De låter inte bra. Har du högt blodtryck?
    Hoppas allt går bra så du får komma hem.
    Krya på dig! 
  • Hoppet 3
    EEE skrev 2012-04-13 11:35:35 följande:
    Första dagen jag är riktigt hungrig sedan jag börja med fastan. Ganska så sömlös natt och upptidigt för dagislämning så det är väl där "problemet" ligger. Har svept två koppar kaffe i väntan på mitt första mål mat. Har även invägning och inmätning idag som jag ska ta och göra nu innan jag glömmer bort det!Förvånad
    Hej igen!

Jag håller mig faktiskt rätt så lugn med hungerkänslorna vilket jag tycker är underbart.
    Har dessutom skrivit in maten jag äter i Matdagboken så jag har bättre koll vad jag stoppar i mig.
    Dessutom känner jag att byxorna sitter lösare redan men tänker inte väga mig för ens om en vecka.
    Har mitt skärp i byxorna som mått stock än så länge.

Hur har det gått annars? Förutom hungerkänslorna?

Jag tycker att de funkar fint än så länge......vet bara inte hur länge man ska köra denna fastan.
    Vet du? 
  • Hoppet 3
    Martina 76 skrev 2012-04-13 18:09:43 följande:
    Vissa kör det kontinuerligt ett par dagar i veckan. Tex Jonas: www.jonasbergqvist.se/

Jag testar att leva efter Warrior diet och gillar verkligen upplägget. Funkar det och jag mår bra av det så blir det min livsstil.

Min chef sa idag att hon aldrig skulle experiementa som jag göra med min kropp. Jag blev skitirriterad. Hon sitter ju o trycker i sig pasta o potatis a'la viktväktarna vid varje måltid - snacka om att ta risker med sin kropp! Hon påstår också att hon inte har blodsockersvängningar - yeah right?!?!??! Klart hon har så mycket kolhydrater som hon äter. "Men du har väl inget blodsocker alls som du äter?" säger hon till mig. Men man ska ju inte ha en massa variationer i blodsocker - det är ju just därför jag äter LCHF!!! *suck* 

Jag framförde iaf att jag anser att hon tar mycket större risker med sin vanliga kost än vad jag gör med mina experiment. Hon är pinnsmal och tror verkligen att hon lever hälsosamt.
    Jag har ätit LCHF mat nu i ett år. Har(hade) fibromyalgi samt IBS innan jag började med LCHF. Har blivit bra mycket bättre i min mage nu. Så underbart att kunna vara säker och inte vara orolig var närmaste toa finns.
    Har fått lite frågor om min kost på jobbet oxå men sedan har de bara accepterat de när jag säger att jag mår bättre i kroppen med denna kost.

De som hänt mig nu är att jag vart opererad för 2 månader sedan och blev mycket stillasittandes.
    Rörde mig inte i mitt vanliga mönster men så åt jag olämpliga saker så som glass samt salt lakrits som var min passion.
    Gick upp i vikt ganska snabbt i o med att jag fortfarande åt LCHF men slarvade med mer KH.

Har nu kört periodisk fasta sedan 4:a dgr tillbaka. De funkar förvånansvärt bra hittills.
    Undrade ju bara hur länge man skulle köra detta. Har säkert gått ner ngt men vill inte väga mig ännu. Väntar tills nästa vecka.
    Har test med mitt skärp i byxorna än så länge....hihi

Ha en trevlig helg!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**