• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carolinalovetobias skrev 2012-04-18 08:53:08 följande:
    De va lite roligt kom ju på igår att jag skulle göra en shot på cayenne, gurkmeja åså ingefära (men hade ej ingefära hemma ) för att öka förbränningen. googla ja lite å han fitnessguru hade gjort precis samma sak för ngt år sen åså gick han ner som mest :P fast han hade i citron och ingefära också men hade ju redan tänkt köpa ingefära :) de va ngn som fråga va mkt ja tog av varje :) 1 tsk gurkmeja, 1/2 tsk cayenne, 1/2 tsk ingefära och 1 halv pressad citron :)
    Tack då vet jag nu! Skrattande Var de i ett glas vatten?
  • Hoppet 3
    EEE skrev 2012-04-18 14:58:32 följande:
    Förlåt för tjatet om crosstrainern men nu har vi konstaterat att motståndet är för tungt. Lägsta nivån borde ju fungera som uppvärmning men inte ens mannen min som spelar fotboll fixade 5 minuter i streck sen tog han paus. Vi ska plocka isär den och se om vi kan fixa till det!

Jag mår bra av periodiska fastan som jag kör 16/8. Det är ungefär så jag alltid ätit så det har inte varit något extremt omläggning för mig. Jag erkänner dock att det blir lite tuffare de dagar som idag tex när barnen vaknar kl 05:15 och första målet mat ska intas vid 12:00. Jag dricker kaffe fram tills det är dags, så som jag alltid gjort.

Blir lite osäker nu, vad är okej att ha i kaffet/téet under fastan? 
    Jag dricker bara en kopp kl 9 och har då i 1 tsk kokosfett och 2 tsk grädde.
    Jag vet att dessa är energi men tror att de funkar ändå.
    Ska ha min röda period i dagarna och har varit extra hungrig idag.
    Tog en bounty till em kaffet.
    Till middag i kväll så blir de stekt kyckling med glutamatfri grillkrydda och kryddsmör med broccoli.
    2 dgr kvar till invägning. Kanske inte visar rätt då jag får vatten i kroppen vid mensen. 
  • Hoppet 3
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-18 14:46:39 följande:
    Ja fast tog ju jättelite vatten så ja kunde svälja allt i ett svep. Smakar ju inte så gott kan ja erkänna :P ja använder ingefära i pulverform. :)
    Har du märkt av ngt av denna shot ännu?
  • Hoppet 3
    Glass skrev 2012-04-18 15:22:40 följande:
    åh tack, ska kolla. Kollade lite snabbt nu och läste kokosmjöl. 
    Kan man göra det själv av riven kokos?  
    De vet jag inte.
    Kokosmjölet är rätt fint malet och den bästa sorten med minst Kh (4g/ 100)  är den bruna påsen som man köper på hälsokosten och heter Aman Prana .

Jag har själv inte bakat denna men tänkte göra de idag.

Ska bli spännande att se om de blir som ett rost bröd. 
  • Hoppet 3
    EEE skrev 2012-04-18 14:58:32 följande:
    Förlåt för tjatet om crosstrainern men nu har vi konstaterat att motståndet är för tungt. Lägsta nivån borde ju fungera som uppvärmning men inte ens mannen min som spelar fotboll fixade 5 minuter i streck sen tog han paus. Vi ska plocka isär den och se om vi kan fixa till det!

Jag mår bra av periodiska fastan som jag kör 16/8. Det är ungefär så jag alltid ätit så det har inte varit något extremt omläggning för mig. Jag erkänner dock att det blir lite tuffare de dagar som idag tex när barnen vaknar kl 05:15 och första målet mat ska intas vid 12:00. Jag dricker kaffe fram tills det är dags, så som jag alltid gjort.

Blir lite osäker nu, vad är okej att ha i kaffet/téet under fastan? 
    Fick fram detta från Matdagboken:

1,0 tsk Kokosfett 35 Kcal

0,5 msk Vispgrädde 40%fett 28 Kcal

Fett:7 g Protein: 0 g Kolhydrater: 0 g 63 kcal

• Hoppet 3

Jag undrar om ni som ätit LCHF ett tag nu fortfarande får sötsug när ni ska ha mensen?

Är de vanligt eller ska detta försvinna iom LCHF? 

• Hoppet 3
    Maruid skrev 2012-04-18 16:56:26 följande:
    Jag får lite extra sug vid mens och ägglossning ja. Insåg det efter ett par månader då jag ofta hade mina dagar då jag åt lite extra av tillåtna godsaker just runt dessa dagar.

Dock är mitt sug inte ens tillstymmelsen till vad det är om jag inte käkar lchf.
    Skrattande Ja man får ju hoppas att de blir mindre sug vid de tillfällena iom LCHF. 
    Kunde möla i mig choklad och smågodis i mängder i två dgr....
  • Hoppet 3
    EEE skrev 2012-04-18 17:41:15 följande:
    Jag har haft kokosfett i från början men hoppade över det, fram tills idag har jag kört med mjölk eller grädde. Shit, det blir bra mycket jobbigare om det bara ska vara svart. Puh!

Gissa om jag är sugen på att väga mig. Jag har i princip vägt mig dagligen sen jag fick mitt andra barn för 8 månader sedan så det har varit svårt att inte hoppa upp på vågen var morgon den här veckan.  
    Jag gillar inte heller svart kaffe. 

Jag kan vänta med invägning...Jag gissar att jag gått ner 0.5 kg tills fredag.
    Kanske är dumt men de ger sig då.....Skrattande

Strongt av dig att låta bli när du är så van vid det! 
    Heja dig!!
    Solig
  • Hoppet 3
    Martina 76 skrev 2012-04-18 18:39:53 följande:
    Jag får ett galet sötsug emellanåt. Det brukar resultera i ostfrossa! Jag vägrar att carba så jag frossar loss på ost av alla de slag istället!
    Ellaria skrev 2012-04-18 18:47:56 följande:
    Jag får definitivt ett sötsug när jag har mens. Jag försöker ignorera det men småäter istället sent på kvällen. Brukar annars äta middag runt 6-7-8 och sen hålla mig till dan efter, nu smyger jag ner och tar en ostskiva eller två både vid klockan tio och midnatt (brukar inte somna förrän 2-3).
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-18 19:45:25 följande:
    Nää är bara inne på 2:a dagen..
    Jag är och har tagit två rutor 86% choklad nyss. Solig
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**