• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

mammelie1891 skrev 2012-04-21 10:45:15 följande:
    Gjorde mandelbrödet från lchf-bilagan (som va med expressen förra veckan) till frukost idag, helt galet gott!!!!
    Nån som vet fett/protein/kolhydrat mängd för ett sats? Eller om det finns nån site där man kan räkna ut?
    Matdagboken.se

Där kan du lägga in de mesta i matväg genom en lista att välja ur.
    Kan användas gratis och den använder jag till att ha koll på de mesta av mitt matintag / dag.

Igår åt jag syndigt och vet inte egentligen varför mer än att jag är PMSig nu.

Nåväl får bara skärpa mig idag igen. 
  • Hoppet 3

Har någon här ätit "otilllåtet" på kvällen och gått på vanlig LCHF kost dagen därpå? Har ni gått upp i vikt då på en gång eller klarar man ett avsteg?

• Hoppet 3
    Martina 76 skrev 2012-04-23 06:50:19 följande:
    Något har hänt med mina smaklökar. Förut tyckte jag den var god men nu tycker jag att den smakar sötningsmedel - urk!!! :-/
    Håller med dig. Den är inte god längre....bättre att göra egen glass med riktiga råvaror i.
  • Hoppet 3

Jaha..... så har jag mölat i mig mörk choklad idag igen......Gråter

Inväntar mensen vilken minut som helst...... är så arg på mig för att jag inte har karaktären att låta bli chokladen.

• Hoppet 3

Jag har ballat ur helt nu. Är deppig och bara måste äta choklad.ð??¥ Är så sötsugen och mår inte bra. Mensen lyser med sin frånvaro än så länge... Måtte den komma nu så jag får bli normal igen. Var till vc idag för jag är trött och orkeslös... Hon tog ämnesomsättnings prov samt ngn b vitamincheck. Är de ngt så ringer hon mig innan fredag. Annars får jag bara hoppas på att jag snart blir normal igen.

• Hoppet 3

Köpte mor matildas rökta skinka.
    Den smaka ju bara sött , inte rökt.

Någon som har tips på rökt skinka som inte smakar socker?

Startar om med PF till helgen. Har givit upp att följfölja PF efter de avsteget jag motvilligt har gjort
    pga hormoner.

Snart nya tag och de ser jag fram emot! Solig

• Hoppet 3

Kan någon här säga till mig att skärpa mig och köra igång med rätt kost samt promenad i morgon/ idag . jag behöver någon som har koll just nu. Är ledsen över mitt beteende vad de gäller mitt snesteg med massa kolhydrater i några dagar nu.

• Hoppet 3
    solrosen81 skrev 2012-04-26 08:03:29 följande:
    Upp och hoppa och stick ut och rör på dig. Det kommer att kännas så mycket bättre efteråt. Jag vet att det är jobbigt att ta nya tag efter fusk. När vi var i sälen i mars fuskade jag lite i slutet av veckan och sen fortsatte jag äta massa godis och skit i en vecka efter det. Sen lyckades jag rycka upp mig och äta bra igen. 
    Du klarar det med.  {#emotions_dlg.flower}
    Solros är du för mig! Tack så mycket

Vaknade idag. Såg mig i spegeln.....inte kul.
    Åt två skivor skinka med 1 tsk majo på var. drack kaffe med 2 tsk grädde och en tsk kokosfett lite senare....
    har inte varit sugen eller hungrig på ngt annat än lunch nu.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**