• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Inte undra på att jag är trött....
    Fick samtal från läkaren på vc. Jag hade lågt blodvärde. 110 istället som mitt vanliga 135...

Ska äta järntabletter.
    Frågade om jag kunde få i mig de genom mat istället men hon sa att den mängd som jag behöver går inte att äta upp sig genom mat. 

Är detta vanligt när man äter LCHF?

Någon här som ätit järntabletter? 

• Hoppet 3

Solrosen:
    Den prenumerar jag oxå på. Har ju inte fått ngn tidning ännu. Verkar den bra?

• Hoppet 3

Solrosen:
    Missade att skriva att jag kör med kung markattas kokosfett. Dyr kanske men den gillar jag.
    Köper min på Ica kvantum (eriksberg)

• Hoppet 3

Solrosen:

Hihi ja då kommer vi till lukt och smak. Jag tycker inte att den smakar så mycket kokos eller luktar... Men en vän till mig tycker att den luktar kokos. Jag tycker mest att de " smaka" och luktar fett. Lita inte på mitt omdömme vad de gäller smak och lukt. Hoppas någon annan kan ge dig rättvist omdömme om kung markattas kokosfett.

• Hoppet 3

Undrar oxå hur man får i sig tillräckligt med fett om man ska ta bort mejeriprodukter? Jag blir ju inte mätt och tror att de är därför jag ätit slarvigt för att jag varit småhungrig hela tiden. Några bra tips på mat för att bli mätt utan mejeriprodukter i maten?

• Hoppet 3
    Faile skrev 2012-04-27 10:15:25 följande:
    Jag får i mig det mesta genom att ha kokosfett i allt kaffe jag dricker, det är några koppar varje dag. Sedan så fett kött som möjligt och smör ( som jag är enda mejeriet jag äter ) i matlagningen, tex hyvla smör över ugnsrostade grönsaker eller äta äggsmör till lunch osv. 

Ofta blir det inte så mycket fett just till middagen som förut, men jag balanserar upp det under dagen med kokosfettet.   
    Tack för tipset....men vad är äggsmör?

Vill ju bli mätt på de två mål mat jag ska äta from i morgon.
    Vill inte vara hungrig...då kan de bli så fel.
    Hur mycket kokosfett har du i kaffet/ kopp?

Har du gått ner ngt på att äta så här? 
  • Hoppet 3
    Faile skrev 2012-04-27 13:43:03 följande:
    Jag stod still i ca 9 månader ( rasade 10 kg innan det tog tvärstopp ) och inte förrän jag skippade mjölkprodukterna lossnade det. Nu har jag gått ner 10 kg till på 3,5 månad. Har istället lagt till grönsaker, så jag äter rotsaker och ärtor osv ibland också.

Äggsmör är helt enkelt kokt ägg mosat med lite bregott/smör, mycket godare än det låter.

Har i kanske 1/2 - 1tsk kokosfett i kaffet. Ca 4 tsk totalt per dag tror jag ungefär. Det gör jag inte bara för att få i mig fettet, utan för att jag tror på kokosfettets nyttighet

Sedan tillåter jag mig mejeri en dag i veckan, om jag vill, tex lchf-pannkakor med grädde osv.        
    Tack vännen! 

Ser nu ett hopp för mig! Solig 
    Ska kämpa på och tar nya tag........så nästa fredag ska jag väga mig igen!

• Hoppet 3

Har tagit min första järnpiller. Undrar just hur min mage kommer att må med detta. Om jag nu ska köra PF from i morgon
    så undrar jag om man kan ta pillret utan att äta ngt? Ska ta en morgon och kväll i 50 dgr. Någon som vet?

• Hoppet 3

Är så glad idag! Åkte till min pappa och hans sambo. Vi gick 7 km i rask takt. Snittade på 6 km/ tim... Har ont i benen nu. Detta var precis vad jag behövde och roligare att ha någon med sig.

• Hoppet 3
    NornaB skrev 2012-04-29 12:33:27 följande:
    Jag ser också detta som nått jag kommer att äta livet ut. Därför tänker jag unna mig när jag känner att jag vill. Mitt sötsug verkar är under kontroll för tillfället. På tal om annan... Hur länge håller bountyn i kylen? Äter max en om dagen och mannen gillade inte dom...
    Ingen aning hur länge i kylen men du kan oxå frysa in dom.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**