• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

EEE skrev 2012-04-13 20:09:45 följande:
    Jag kommer nog köra den här varianten av fasta länge. Detta är egentligen en ganska nomalt sätt för mig att äta. Jag fick tvinga i mig frukost på morgonen när jag blev gravid med mitt första barn annars brukar min frukost infalla vid lunchtid. Stora skillnaden är ju mängden mat och antal mål, idag har jag ätit två gånger och det känns helt okej. Jag fastar mellan 20:00-12:00. Hunger kommer jag nog alltid få efter de nätter jag sovit dåligt men jag kan stå ut med ett par timmar.Tungan ute

Duktig du är som håller dig från vågen. Jag väger mig nog varje dag men skriver bara upp vikt och mått på fredagar. Hur länge har du kört lchf och hur mycket vill du viktminska?
    Jag har ätit LCHF i ett år nu. Gick bara ner 4 kg då tror min kropp var mättad då så att säga.
    Märkte dock att min mage mådde så mycket bättre då jag har IBS.

Tänker nog oxå köra detta 16/8 för de funkar än så länge och kan jag då gå ner ngt på detta sätt är jag bara glad. Om man nu ska och om de är bra att göra så. Har hållt mig mellan 6-10 kh / dag dessa fyra dagar som jag har ätit PF.
    Är 175 cm lång och vägde innan operationen 73 kg. Vägde för två år sedan 68 så de är väl min ideala vikt och hoppas på att komma dit igen. När jag gick ner till 68 var jag tyvärr inte frisk. 
    Att jag inte väger mig nu beror på att jag inte vill bli mer deprimerad än vad jag är just nu.
    Jag litar på att kläderna visar vägen.....siffror är inte lika roligt just nu.
    Nu hoppas jag att kunna gå ner och vara frisk. och framför allt äta bra mat. Skrattande 

Önskar dig en trevlig helg 
  • Hoppet 3
    Ninis skrev 2012-04-13 18:48:35 följande:

Diagnos: Typsisk stressreaktion.

Fick åka hem i eftermiddags. Kroppen började fungera igen efter lunch, så jag kunde resa på mig och gå på toa. Det var verkligen läskigt att inte ha kontroll över kroppen och inte kunna ta sig upp ur sängen eller röra på benen! Har kissat i ett bäcken för första gången i mitt liv. Som sagt, EKG och alla andra prover var normala. Läkaren påpekade dock att mitt saltvärde var på gränsen till för lågt så jag skulle käka lite tabletter och göra nya prover nästa vecka. Kom nu på att jag glömde fråga om hon skrivit ut något recept?!

Läkaren sa att jag skulle vara hemma hela veckan som kommer. Hon skulle skicka remiss till min husläkare som jag kunde kontakta i veckan för ev sjukskrivning, medicin eller samtalsstöd.

Frågade läkaren om jag var tvungen att sluta träna, men hon sa tvärtom, att träning är bra för mig Ska dock vila hela dagen i morgon också. Är totalt slut i hela kroppen!

Nästa vecka kan jag ju träna på dagen när barnen är på dagis. Då slipper jag ju den stressen att tänka på att barnen är i barnpassningen. Det finns klasser både på förmiddagen och vid lunchtid.

Det här är det läskigaste jag varit med om! Det var nog inte Warrior Diet som gjorde att jag inte fixade spinningen. Det var förmodligen stressreaktionen som utlöstes redan då.

Ja, att min kropp till slut reagerade och fick nog är ju inte så konstigt. Jag har ju burit på negativ stress ända sedan juni 2009 då min man insjuknade i cancer. Han dog i november 2010.     

Ninis, jag beklagar.

Snälla ta de lugnt nu i några dagar. De räcker med promenader nu i början.
    Tills kroppen har fått vila upp sig. 

Ha en trevlig helg nu!
  • Hoppet 3

Jag vill önska alla en God morgon hihi snart förmiddag ju...sitter här med mitt kaffe och funderar på vad jag ska äta till lunch/brunch idag. Känner mig inte hungrig och de ser jag som ett gott tecken.
    Känner dessutom att de hänt ngt på vikten i bara kroppen nu. Väger mig ju inte. Litar på skärpet. Skrattande
    Tror att min kropp gillar denna Periodiska fastan.

Carolinalovetobias:

Ni har haft de tufft.
    Hoppas på ett ljus ska komma och stanna hos er nu! Solig

EEE:
    Hej där ....jag har inboxat dig! Glad 

• Hoppet 3
    Ninis skrev 2012-04-14 16:44:27 följande:
    Ikväll blir det pizza Halva plåten gör jag med tacoköttfärs, lök och riven ost. Andra halvan gör jag med skinka, champinjoner, lök och mozzarella.
    Ska oxå äta pizza! Skrattande
    Tänkte ha köttfärs bea och vitlök på.

Äter jag de i kväll får jag 35 kalorier för mycket idag.
    Fast jag har inte fyllt kvoten de andra dagarna.
    Plus att de blir PW i morgon fm innan Frukost/lunchen kl 12. Äter ju periodisk fasta.
    Då förbränner jag minst 250 kalorier.

Ha en trevlig kväll!

• Hoppet 3
    mammelie1891 skrev 2012-04-14 20:17:51 följande:
    Håller på o gör bounty... det gäller att inte vara stressad.. Sååå nyfiken på hur dom smakar!
    De bountyn som jag gjorde blev kanongoda! 
    Gjorde de som små påskägg till påskafton.
  • Hoppet 3

Nu så har jag ätit min halva pizza  mums gott och jag blev så mätt.....
    Har andra halvan kvar till brunchen i morgon. Skrattande

Så mätt jag bev......mättnaden kommer liksom 10 min efter jag ätit färdigt........

Myser med tända ljus och min flaska vatten!  Solig

• Hoppet 3

Hej på er!

Känner ni er mer hungrig de dagar ni tränar?

När kommer hungern i såfall?

Bara lite nyfiken.....Glad

• Hoppet 3
    Ninis skrev 2012-04-15 20:08:54 följande:
    Jag blir aldrig hungrig när jag tränar.
    Ok.....jag blev hungrig sent på em...mer än vanligt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**