• Postis

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kritik skrev 2012-07-22 18:26:19 följande:
    Jag är också nybörjare och undrar hur ofta ni andra äter? Jag kan ibland känna att jag är hungrig var 4e - 5e timme, även och jag tycker att jag ätit mycket fett till tex. lunch / frukost. Jag trodde det var det man skulle komma bort från nu :p 

Hur ofta äter ni andra för att slippa gå hungriga? 

Många verkar klara sig på att äta 2 gånger/dag, men min kropp fungerar inte så. Jag har minskat från 5 till 4 ggr/dag så en liten skillnad mot förut är det, men jag skulle aldrig klara mig på att äta färre gånger. Dock så äter jag mindre portioner än förr (har även provat att äta större portioner för att se om jag står mig längre men det gör ingen skillnad. Inte heller att öka på fettet). Du skriver att du är nybörjare, det kan ju vara så att din kropp inte kommit in i 100%-ig fettdrift än och att du efter hand kommer känna dig mätt längre. Annars får du göra som jag och gilla läget och konstatera att din kropp är lite annorlunda än många andras.
  • Postis
    piece of me skrev 2012-07-22 18:21:13 följande:
    Hej igen! Dag två av LCHF är avklarad och jag tänkte bara fråga om ni har några invändningar på det jag har ätit? Det är lite svårt såhär nu i början, hehe.

Lördag:
    Frukost: 2 ägg + 3 bacon skivor
    Lunch: Makrill i tomatsås och feta ost
    Middag: Köttfärslåda med broccoli, creme fraiche och champinjoner + ost

Söndag:
    Frukost: Rysk yogurt + grädde och lite nötter
    Lunch: Rester från köttfärslådan + feta ost och CF/majonäs
    Middag: Köttfärsås (med krossade tomater, lök, CF och grädde), smörstekt vitkål och ost.

Snack för båda dagarna blev baby bell ostar (en varje dag).. Någonting jag borde ändra på? 

Jag tycker att det ser bra ut. Håller du dig mätt och belåten? Jag själv undviker för det mesta att äta bacon då jag inte gillar allt den "preparerats" med, men någon gång ibland äter jag det, och du verkar inte heller göra det varje dag?
  • Postis