**Den stora feta LCHF-tråden**

osten tror jag inte du ska behöva bry dig om, ost går inte som mejeriprodukt enligt lchf-tänket. Vissa kan vara känsliga mot ost också, men långt ifrån alla. dessutom är de låga på kolhydrater så det är mer fritt fram än av andra mejeriprodukter!
1 liten aubergin
1/2 zuccini (stavning?)
150g sojafärs (2/100g enligt förp)
400g krossade tomater (4,6/100g enligt förp)
1/2 gul lök
1/2 dl creme fraiche
1dl ost (ingen aning om fetthalt, hade rivit och lagt i frysen)
Sedan åt jag 1/4 av detta och jag fick det till inte mycket kolhydrater alls men mitt blosocker gick över 10 så frågan är om jag missat något och räknat totalt galet eller om det är min basaldos insulin som är åt helvete...
antingen har du missat nåt, eller så hade du ätit för lite tidigare på dagen, eller så är du helt enkelt känslig. 10 gram är inte mycket som dagsintag, men jag har varnat redan tidigare för att det inte är nån höjdare att äta för mycket på en och samma gång! jag tycker absolut att det låter som att en av anledningarna till att blodsockret gick i höjden är att det är alldeles för lite fett i maten! allra bäst är det om man grundar med fett innan kolhydratrik mat, men åtminstone så borde du ju se till att ha rätt ratio i måltiden!