• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

EEE: jag tog tag i mig själv efter att jag hade skrivit de inlägget :)
    Min semester börjar vecka 30 så jag tänkte köra ordentligt fram till dit och semestern får bli lite mer liberal :)
    Idag har jag startat dagen med en kopp te med cocosfett och efter de en promenad med hunden.
    Ikväll blir de grillad fläskarre med beasås och lite sallad. Ska bli gött !

• RebornEve

Jenniekk: de enda jag kan säga på rak arm är att jag skulle nog ätit majonäs istället för gräddfilen

• RebornEve

Jenniekk: antingen har du i grädde eller så kan du testa att göra äggmjölk.

• RebornEve

Spana : jag tycker det är massor..
    När jag dricker alkohol så dricker jag ett torrt vitt vin som innehåller 3 gram/ liter :)

• RebornEve

Spana: nää vin smakar absolut inte som öl :)

• RebornEve

Rockmind: zumbali heter de!
    3 liter för ca 140 spänn :)

• RebornEve

Jag har kört liberalt ett tag men häromdagen bestämde jag mig för att strikta till de lite :)
    Har gått powerwalk 3 dagar i rad och försöker undvika mejeri!
    Undvika mejeri har jag aldrig testat så de ska bli spännande att se om de händer något på vågen !
    Idag har dagen sett ut så här: te med cocosfett till frukost , kyckling, fetaost,sallad ägg och lite majo till lunch och kyckling och ägg till kvällen. Liite enformigt men de har funkat och jag känner mig nöjd och belåten :)
    Så kul när motivationen kommer åter

• RebornEve

Jag är 157 cm nu och väger ca 63 kg
    Är alltså överviktig enligt BMI
    Mitt magmått ligger på 79 cm nu :)

• RebornEve

Idag är de dags !
    Sedan april har livet inte blivit alls som jag tänkt mig, min bror dog och efter de föll mitt liv ihop. Jag har försökt så gott de går att hålla kosten någorlunda liberal men de är svårt när man inte mår bra. Är nu även mitt i en separation , sälja hus och dela vårdnad på barn är inte direkt roligt.( själva separationen känns bra)
    Men jag har inte gått upp i vikt mer än de kilon vätska jag alltid lägger på mig när jag börjar med kolhydrater igen.
    Så idag kör jag och jag är taggad till max!
    Strax blir de en promenad och efter de blir de ägg :)

• RebornEve

Tack boost och lovetove :)

Promenaden var jätteskön och när jag kom hem så blev de lite ugnstekt lax, broccoli och lite aioli :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**