**Den stora feta LCHF-tråden**
rednose skrev 2011-07-17 09:01:52 följande:
Duntoffla - VAD ska jag då äta för att bli mätt?? 80-80-20 tillåter ju inte hur mycket fett som helst?!Jag äter ca 2dl turkisk yoghurt med lite grädde i till frukost. En dl nötter till och lite blåbär.
Det är de dagar då jag inte äter min äggröra med bacon till. Kände att jag var tvungen att få lite variation och hittade yoghurtfrullen på en lchf sida.
Jag blir inte mätt av smör som en del verkar bli. Kokosfettet (Cocosa med kokos-smak) mättar ganska bra dock och gräddsåser.
Jag har alltid ätit stora portioner och nu känns det nog som att de blir mindre o mindre men ändå...
Jag tänker oftast att jag äter köttet, fisken eller fågeln på tallriken först tillsammans med sås eller smör, för att bli mätt. Efter det är uppätet äter jag grönsakerna.
Har ju minskat liite i vikt så kanske går det åt rätt håll. Har ingen egen våg hemma ( blir lätt besatt liksom. Körde Pulverdiet för ett par år sen och fick lätt sjukt dåligt samvete om jag syndade, så pass att jag stoppade fingrarna i halsen... Ja, det började spåra ur men nu med LCHF funkar allt superbra och jag mår skitbra!) long story, vill bara inte behöva bli alltför fanatisk var väl det jag ville få fram. Är ju lång (178) och inte tjock eller så men vet att jag trivs med att väga under 70 strecket och inte dra i tröjan var gång jag sätter mig. :)
Din frukost (yoghurtfrukosten) låter som att den slukar nästan hela dagsintaget av kolhydrater, så där skulle jag passa mig om jag var du. Vill du få mättnad utan att ta upp massa onödigt så gör frökex på hela oskalade frön, då tar inte kroppen upp så mycket av näringen!