**Den stora feta LCHF-tråden**

Rednose,
När kroppen blir mer effektiv så läcker färre och färre ketoner ut i urinen. Så därför är det många som inte får "korrekt" utslag på stickan heller. Äter man färre kolhydrater än kroppen behöver så ÄR man i ketos helt enkelt, för då måste ju kroppen tillverka underskottet själv.
Detsamma gäller symptom, de är som kraftigast i början, jag antar att man kan säga att kroppen lär sig och att tillverkningen av glukos blir mer raffinerad och mindre utsläpp eller nåt :-P
Oj, mitt svar kom visst lite sent. Som så många gånger förr så vägrade FL visa sista sidan för mig innan jag hade svarat
Jucea, har precis upptäckt din blogg om lågkolhydratkost, mycket läsvärt så tack för att du satte ihop den!
Jag kan bra instämma med Loreenas inlägg.
Jag har bantat sönder min kropp (bantat sen innan tonåren och är nu 30+) och min kropp fattar helt enkelt inte LCHF. Jag kör en kombination av lågkolhydratkost med kaloribegränsning, får köra medelfettsprodukter istället för helfett (obs, jag väljer de bra sorterna, inte vilken som helst) och då får jag fart på viktminskningen!! Jag äter också tillräckligt få kolhydrater och tillräckligt mycket fett för att få hälsofördelarna!!
Min fördelning är förresten ungefär 5-10 E% kolhydrater, 65 E% fett och 25-30 E% protein