• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

randigrand skrev 2011-08-03 20:53:17 följande:
    Menar självklart 1504 kcal, 87,3 g protein, 12,3 gram kolhydrater och 122,5 gram fett. 
    Perfekt
  • jeng

Rednose,
    När kroppen blir mer effektiv så läcker färre och färre ketoner ut i urinen. Så därför är det många som inte får "korrekt" utslag på stickan heller. Äter man färre kolhydrater än kroppen behöver så ÄR man i ketos helt enkelt, för då måste ju kroppen tillverka underskottet själv.

Detsamma gäller symptom, de är som kraftigast i början, jag antar att man kan säga att kroppen lär sig och att tillverkningen av glukos blir mer raffinerad och mindre utsläpp eller nåt :-P 

• jeng

Oj, mitt svar kom visst lite sent. Som så många gånger förr så vägrade FL visa sista sidan för mig innan jag hade svarat

• jeng
    Louella skrev 2011-08-05 08:31:04 följande:

Jucea, har precis upptäckt din blogg om lågkolhydratkost, mycket läsvärt så tack för att du satte ihop den!

Tack!! Det skulle ju komma en fortsättning, men sen blev jag sjuk (utmattningsdepression) och orken försvann! Jag hoppas att jag får ihop resten såsmåningom med! Kul att du gillar den!
  • jeng

Jag kan bra instämma med Loreenas inlägg.
    Jag har bantat sönder min kropp (bantat sen innan tonåren och är nu 30+) och min kropp fattar helt enkelt inte LCHF. Jag kör en kombination av lågkolhydratkost med kaloribegränsning, får köra medelfettsprodukter istället för helfett (obs, jag väljer de bra sorterna, inte vilken som helst) och då får jag fart på viktminskningen!! Jag äter också tillräckligt få kolhydrater och tillräckligt mycket fett för att få hälsofördelarna!!

• jeng

Min fördelning är förresten ungefär 5-10 E% kolhydrater, 65 E% fett och 25-30 E% protein

• jeng
    Jippi! Tog just 3.5 km på löpbandet på 31 minuter! Joggade 2 km, gick snabbt 1 km och sen joggade igen sista halvkilometern! Jag är otroligt nöjd!
  • jeng
    Mandel skrev 2011-08-05 19:37:37 följande:
    163cm lång och med en vikt på dryga 58kg då ska man få höra att man är för smal med undertonen fult smal. Och det av någon som borde älska en hur man än såg ut.
    Tack för den mamma...
    Du ÄR ju smal som en sticka MEN det ska man inte behöva höra såna där saker för! Fult smal låter om sjukligt smal för mig, och Sjukligt smal är ett fult ord och det tycker jag anspelar på att man tex inte äter, eller att man har en ätstörning, eller ja en annan sjukdom som helt enkelt sabbar matintaget. Du äter ju rejält med mat från vad jag vet, du är aktiv som tusan vilket säkert är anledning till din smala figur, och jag tycker det är himla dåligt sagt att man är FUL för att man har jobbat sig till en snygg kropp på hälsosamt vis!

• jeng
    Mandel skrev 2011-08-05 21:12:49 följande:
    Helt ärligt så tror jag det mest bottnar sig i avundsjuka. Mamma gick upp i vikt sin första grav. och sedan har hon varit överviktig. Hon har väl gått ned några kilon ibland när hon skärpt till sig, men sedan har hon gått upp dem igen.
    Min ena syster bantade ned sig härom året, men var snabbt tillbaka på ursprungsvikten. Min andra syster är kraftigt överviktig hon med. Så att vara den enda "normalviktiga" kvinnan i familjen kan kanske ses som ett hot. Vad vet jag?
    Men i är ju bonnakärringar med DU vet, såna ska vara tjockisar!

Håller med dig, det måste vara avundssjuka i grund och botten.... 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**