• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Folk skrev 2012-04-29 21:14:53 följande:
    Japp! Håller med dig! I grunden gillar jag hemlagat och lagar mat varje dag. Både killen och jag gillar att vara i köket och dona. Men ibland med 3 ungar som behöver uppmärksamhet, man ska vara på ett ställe om 14 minuter och man VET att man måste käka något innan för det erbjuds inte något lchf alternativ dit man ska.

Men vi har pratat om det, att det inte finns så mycket halvfabrikat att ta till i nödfall.....Nödfall för mig är ca 1 måltid per vecka....som man inte planerat för... 
    Ta en heldag i köket för en av er, medan den andre tar med sig ungarna ut. Laga massor med mat som är lätt att frysa in, och vips så har du en massa klar mat att ta fram när det kniper
  • Glass
    Folk skrev 2012-04-29 21:34:04 följande:
    Schysst idé....men har du något tips på något som funkar att göra och frysa och sen funkar att tina snabbt? Det är oftast där problemet är tycker jag....att saker blir bäst om de får tina långsamt i kylen över natt.

Solrosen81: grädde och hallon var bara för att det var söndagkväll Inget jag brukar äta. Men lördag var vi superstrikta! och valde istället att "festa till det" lite med grädde och hallon på söndagen.

Men 17 vad svårt det är när alla mular i sig fika flera gånger per dag under helgerna.....    
    Pannbiffar, köttfärssås, tacogratäng, pajer och lasange.... Lasangen kanske blir bättre med lite mer tid att tina, men det är en smaksak och man vänjer sig.
    Laga dubbelt så mycket mat, när ni lagar er egna mat så fryser ni in det som blir över. Då har ni alltid extra mat att ta till

• Glass

En snabb fråga! Eller rättare sagt, gärna ett snabbt svar.

Jag har vaniljpulver.

Hur mycket pulver tar man istället för en vaniljsstång?

Hur mycket pulver tar man istället för vaniljssocker (vanelinsocker) ?

• Glass
    LokesMammi skrev 2012-05-04 21:42:03 följande:
    Nu är jag riktigt sugen på ngt onyttigt! Just för att jag vet att jag inte får! =) Tar mig en ölkorv ist o ska sen ta lite fryst frukt! Kanske en ruta 86% choklad som inte alls är gott! =)
    Imorgon ska jag på möhippa! Ska fuska lite då när vi skålar. Inte annars. Ska äta på subway o mongolian. Hmm.... jag får hoppa över lunchen imorgon!

Jag tänkte på en sak, tuggummi!! Får man inte tugga det? Det gör jag när jag är hungrig, men läste bakpå o det massvis av kollisar, men man tuggar ju...... :/

Vem var det som hade bra recept på Sorbeglass och på fröknäcke.............
    vad äter du på subway?
  • Glass
    LokesMammi skrev 2012-05-04 22:40:48 följande:
    Jag kan inte äta ngt på subway, därav "hoppa över lunchen". =)

Ne, det var inte den jag såg. Jag har testat en sort fröknäcke, sen såg jag nån som hade annat recept o där var det 3 ägg i o den var rinnig......har köpt ägg pga den men hittar den inte! =)
    aha, ja jag visste inte riktigt vad du skulle äta där, men ja man kan ju beställa en med kyckling och sallad och sånt och sedan peta bort brödet...eller något. Typ världens dyraste lunch för den mängden mat

• Glass
    mammelie1891 skrev 2012-05-05 00:15:19 följande:
    Hemma efter en utekväll bestående av gott kött o sås och ett par "skinny bitch" drinkar. Hamnade i diskussion med en tjej som påstod att det är massa kolhydrater i vodka. Men det ere väl inte?? :-/
    nej inte kolhydrater på det sättet vi menar, men en massa kalorier och det är en form av kolhydrater men inte den typen vi pratar om
  • Glass
    Hoppet 3 skrev 2012-05-05 18:48:36 följande:
    Måste fråga... Hur många av er reagerar på de matprogram som visas på tv nu för tiden då ni äter LCHF?
    Min tanke blir att vad skönt att inte behöva äta de och få ont i magen längre. Undra hur många människor som blir dåliga eller får ont i magen och inte vet att de finns en bra kost som lindrar de hela. Nu talar jag utifrån mig.

Undrar om de kommer att bli LCHF matprogram någon gång?
    Jag reagerar inte alls. 
    Jag är inte speciellt "fanatiskt" eller hur jag ska säga. Jag tror att man mår bra av bra mat, men jag tror inte att just LCHF är det enda som är bra, även om det är något som passar mig.

Angående att få ont i magen så är det kanske en del som fått det utan att förstå varför, men det finns många  av oss som inte får ont i magen av annan kost 
  • Glass
    mammelie1891 skrev 2012-05-08 15:04:55 följande:
    Har insett att 70% choklad med mint är mitt nya... så det slutar jag med nu!
    usch säg inte så... Det är nog så för mig också, men jag vill inte inse det... för då måste jag ju ta tag i det också...
    ZacksMamma01 skrev 2012-05-08 14:53:37 följande:

Vill bara säga att jag är så glad. Har gått ner 7 kg med LCHF. Bara 7 kilo kvar :)

skoj!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**