Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag går ner ca 0,5 kg om dagen, ibland mer, lite mindre.. Igår åt jag såhär

1 finncrisp m bregott smör

• 3småttingar

Oj vad många reaktioner på min fråga :) jag äter visst enligt lchf men just den dagen var jag inte alls hungrig och bara glömde att äta, därav min viktuppgång tänkte jag?

En vanlig dag kan jag äta
    2 ägg m massa majonäs
    Ägg

• 3småttingar

Haha nu vet jag varför alla tyckte jag åt lite :) halva inlägget försvann ju när jag skrev från mobilen.

I snitt har jag faktiskt gått ner ca 0,5 kg om dagen, gått ner 5 kg på 11 dagar. Har 20 kilos övervikt så det är väl därför.

Men en dag typ dag 9 så gick jag istället UPP 0,4 kg till min förvåning.

Då hade jag dagen innan ätit detta:

1 finncrisp m baconost
    1 grillad kycklingfile bröst m beasås och fetaost sallad, en riktigt rejäl portion
    te m grädde

Och det är det minsta jag har ätit på en dag,, inte alls särskilt fett eller så.. Kan det vara det som gjorde att jag gick upp? Att kroppen kände att jag svälte den för det blev så lite mat? Så därför la den på sig?

★Edwin 06, Ella 08 & BF 26 maj 2011 ★ snuttanslife.blogspot.com
  • 3småttingar

Är blandfärs bättre än nötfärs? Är det mycket kolhydrater i? Alltså kan man äta det ofta eller ska man vara lite försiktig? :) typ med tacos o tacogratäng osv..

• 3småttingar
    Loreena skrev 2011-07-31 13:43:40 följande:
    Härligt!! Grattis! :)

Jag tänkte fråga er.. Hur är det med fusket. Om man fuskar någon gång ibland, får man alltid nya omställningsbesvär då? För i så fall är det ju lixom inte värt det med den där glassen på stranden om man får gå runt och vara trött i flera dagar sen!

Sambon vill kunna äta LCHF till vardags och hinka cola på helgen. Jag tror inte att det är någon bra idé. Vad tror ni? Eller är det bättre med CHF till vardags än inget alls? Om man har tur så kanske han tappar sugen på cola. Man kan ju alltid hoppas, för han har et grymt colasug och sabbar sina tänder så det snart är dags för svindyra fasader pga. frätskador.

Taaack! =)

• 3småttingar
    peach85 skrev 2011-07-31 22:52:52 följande:
    Födde en son för två månader sen och det visade sig att jag hade gått upp en hel del som tänkte stanna kvar. Hade ett ganska bra sockerberoende under graviditeten som var det första jag tog tag i. Åt i stort sett ingenting sött efter han kom ut. Trodde det skulle göra en del. Men det stod still...
    Jag ammar inte och då bestämde jag mig för att börja med det här. Nu har jag kört det hårt i 4 veckor plus tränat 4pass i veckan senaste 4a veckorna.
    Men det händer ingenting???!!! Står helt still, sen förlossningen har jag bara blivit av med ca1,5 kilo. Och har minst 25kg att bli av med.
    Tycker det borde tjoffa till och rasa av mycket i början?? Känns lite trögt när man inte får något resultat. Någon annan som det tagit tid för innan resultat?? 
    Min dotter är 2 månader också och jag började med lchf för 3 veckor sen. Mina gravidkilon försvann av sig självt men har fortfarande 19 kg kvar att gå ner. Som sagt började jag för 3 veckor sen och för mig sa det tjoff och går ganska bra neråt, men då tränar jag ingenting alls och tar det lugnt.. Så kanske testa att lägga ner träningen och fokusera på maten? Om du rör dig massa så kanske du får mer muskler som väger, vad vet jag hehe bara svamlar :) Men prova om det händer mer om du slutar träna?
  • 3småttingar

Har gått ner 7 kg på 3 veckor, hade en ute kväll i lördags, första fusket typ.. Nu visar vågen 2 kg upp,,måste väl vara vätska?!?? Hoppas det försvinner fort!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**