Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej! Nån som vill tipsa på vad ni har till maten så att säga istället för potatis och ris? Jag har käkat lchf i 2 månader, juli-aug och nu haft uppehåll och nu har jag börjat igen. Men jag brukar mest ha broccoli, fetaost eller sallad till. Vad finns det mer? Jag googlar som sjutton men..

Typ till köttfärsgratäng, kycklinggratäng, osv osv

Snuttanslife.blogspot.com ★ Mamma till Edwin 06, Ella 08 & Molly 2011★
  • 3småttingar
    Bellisen skrev 2011-11-09 22:32:23 följande:
    Det är inga kolhydrater i så jag dricker det ibland, vid festliga tillfällen! Men sen är det ju inte bra med sötningsmedel, det kan trigga sötsug och hunger. Så känn efter hur väl du klarar det, jag kan dricka det utan problem så jag tar ett glas ibland utan dåligt samvete! :P
    Så det är helt okej att dricka ur LCHF synpunkt, bara att man själv kan få det jobbigare med sötsug osv? Då kanske jag kan fortsätta dricka...
  • 3småttingar

Helt sjukt bra, gick ner 3,1kg min första lchf vecka efter omstart! Jättenöjd.. Åt lchf i 7 veckor och gick ner 8kg under juli-aug. Hade uppehåll hela sept och oktober, eftersom mitt mål var just att gå ner ca 10 kg pga Turkietresa i sept. Men insåg att min mage gillar lchf mat mycket mycket mer!

Trodde det skulle vara trögare nu men det gick bra ändå. Massa vätskekilon men ändå! Är på G igen.

• 3småttingar

Efter 1,5 vecka efter nystart, så har jag kommit in i fasen där jag knappt känner hunger! Lite skrämmande. Gick o la mig vid 23 igår och kom då på att jag inte ätit sen kl 13... Och då var det bara stekt falukorv.

Man går väl inte ner om man äter för lite? Meningen är väl att äta en hel del fett?

• 3småttingar

Första veckan 3,1 andra veckan 1,3kg så sammanlagt gått ner 10,8kg på lchf nu! Hoppas det håller i sig.. Förra gången så gick jag ner 0,6 kg i veckan efter första 3-4 veckorna.. Tycker det känns så långsamt hehe men det är ju ändå
    Minus :)

• 3småttingar

I samt to have à kid - 5 kg med lchf på 3 dagar eller med vlcd? Hur läge gick du på det och hur mkt ner? :)

• 3småttingar

I want to have a kid - haha min iPhone lever sitt eget liv :) så du gick ner 5 kg och sen började med lchf och gått ner ytterligare?! Skitbra ju!!

Nån mer som har erfarenhet av att "gå på flyt" och sen gå över till lchf? Går man inte upp när man börjar äta mat?

• 3småttingar

Är det denna man kan ha i te osv? Man dricker det för att få i sig extra fett? Damen sa att detta inte gav nån smak men att det fanns en med smak också. Gärna snabbt svar för tänkte dricka det nu :D

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**