Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tycker jag går ner mer om jag äter mkt grädde.. Skumt. 7,5 kg på 4 veckor o 2 dar :)

• 3småttingar

Jag har gått ner 7,5 kg på 3-4 veckor, men nu känns de som det stannat upp.. Det gör mig lite deppig hehe även fast jag ska vara nöjd med det jag gått ner. Jag har ätit lika strikt hela tiden. Fattar inte hur de kan stanna upp helt plötsligt.

Ska man börja röra på sig kanske?! Eller är det bara stå ut.. Har typ 20 kg kvar att gå ner så det är ju en del kvar :)

• 3småttingar

Till bountyreceptet, kan man använda kokosfett i silvrig förpackning då, sån som man har till ischoklad?

• 3småttingar

Jag gjorde blomkålsmos igår och misslyckades totalt! Hehe. Men fetaostbiffarna var goda.. Tips på vad man kan ha till? Istället för moset hehe

• 3småttingar
    BeccaStina skrev 2011-08-24 10:53:20 följande:
    idag var det invägning och mätning efter första veckan, - 1,1kg i vikt samt lite minskning på mage, rumpa och armar, låren hade dock inte minskat :(

tror jag ska försöka sänka kollisarna lite, igår tabbade vi oss rejält och låg på 23-24g och de tär på tok för mycket!! ska försöka hålla oss under 10g men går inte det så får vi inte lov att överstiga 15g. Nya tag till nästa veckas vägning!
    Det var ju jättebra resultat =)) Bra gjort!  Man ska ju räkna med 0,5-1 kg i veckan? :)
    ★ Mamma till Edwin, Ella & nyfödda Molly 2011 ★ snuttanslife.blogspot.com
  • 3småttingar

Har ätit strikt egentligen i 6 veckor.. Nu denna veckan, den sjunde.. så har jag slarvat. Inte med maten, men har käkat godis i helgen.... Aja baja =/  vad gör jag för att minimera skadan? Går det göra nåt? Har gått ner 8,1 kg sammanlagt på dessa 6 veckor så är ju jättenöjd med det...

Borde jag äta minimalt med kollisar nu närmsta dagarna? Känner mig helt uppsvälld för första gången på nästan 2 månader! usch, var det såhär man kände sig hela tiden innan?! =//

• 3småttingar

Kört 8 veckor med lchf och gick ner 8,2 kg, nu har jag vart i Turkiet i en vecka och ätit "normalt". Vågen visar 3,5 kg upp, ingen överraskning dock men känns som väldigt mkt! Fast vet ju att det mesta är vätska..
    Men nu börjar jag igen :)

Eftersom ovanstående inlägg handlar om magar så kan jag informera om att min mage mår MYCKET bättre på LCHF! Shit vad uppsvälld jag har känt mig, gasig och helt konstig mage verkligen... Och så var det hela tiden innan liksom. Vill INTE tillbaka dit =)

• 3småttingar

7 veckor med lchf gav 8 kg viktnedgång och typ 13 cm i midjan. Efter 2 veckor av vanlig kolhydratmat, pga, Turkietresa så har jag lagt på mig 3 kg, säkert vätska. Men även midjan har ökat med 8 cm(!!!) jag känner mig så uppblåst och äckligt pluffsig!

Hur sjutton kan magen öka så snabbt?

• 3småttingar

Bestämt mig. Gick ner 8 kg i juli med lchf på 3 veckor typ sammanlagt.. Och nu ska jag börja igen! Trots att jag äter kolhydrater igen så har jag behållt vikten! Inte ens ett kilo upp.. Första 3 dagarna när jag började äta vanligt så steg vågen 2-3 kg, men efter 2 veckor så var det nere på lika "lite" som vågen var på lchf. Skumt! Och då äter jag liksom cola choklad o kakor osv..

Men iaf, tills nästa sommar ska jag ha gått ner 20 kg. Minst.. Fyller 25 nästa vinter och vill känna mig ung o snygg medans jag fortfarande är det ;)

Det enda jobbiga är att jag blir så grötig i hjärnan med lchf. Känner jättestor skillnad att jag tänker mkt klarare igen. Jaja vill man bli snygg så! ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**