Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilda tiger bra, jag har den utan smak :)

• 3småttingar

Fasen jag var så nöjd med kokosfettet och gick ner 3,2 kilo på några dagar bara.. Nu står det helt still typ. Jag har ätit samma mängd hela tiden. Var det bara en nyhet för kroppen och nu har det vant sig? Eller man kanske inte ska räkna med att gå ner massa på att äta massa kokosfett hehe..

• 3småttingar

Rednose jag tog typ 1 överfylld tesked i tet 2 ggr om dagen.. I början mådde jag illa om jag drack det på tom mage eller om jag drack det för sent på kvällen då kunde jag inte sova pga illamående..

Ska man öka detta då?

• 3småttingar
    Carolinalovetobias skrev 2011-12-13 09:52:09 följande:
    Hej alla.. Vill bara skriva av mig lite.. Jag känner mig jättedeppig fast ja ÄNTLIGEN har börjat gå ner...
    Jag känner mig konstant trött, ofta huvudvärk å ont i axlar å deppig.. Vet inte va de e med mig? Borde va hur glad som helst när vågen börjar gå ner, vi har på börjat renoveringen här hemma.. men de känns som ja går i en "dvala".. Känner inte för ngt å de finns inget "go" i mig kvar :( De känns som ja kan ligga under täcket hela dagen eller sitta framför tvn hela dagen 7 dgr i veckan..

Är så ledsen att ja känner mig så här.. :(
    Tur ja har min son som drar upp mig på möran.. å att ja har saker ja MÅSTE göra annars hade ja väll bara gjort ovanstående :(
    Jag kände mig exakt så, alla saker du skrev, efter typ 5-6 veckor med lchf min första omgång. Börjar känna så nu med efter en nystart med lchf.. det har nog gått 5-6 veckor nu med. Läskigt!! Just att man blir deppig och inget känns kul fast man har massa saker att tänka på egentligen. Vi ska t.ex gifta oss nästa sommar men det känns bara segt ändå! Ska nog prova några slags vitaminer?!
    Snuttanslife.blogspot.com ★ Mamma till Edwin 06, Ella 08 & Molly 2011★
  • 3småttingar
    Carolinalovetobias skrev 2011-12-13 11:37:08 följande:
    va skönt å veta att man inte e helt ensam iaf.. ja får väll ge vitaminer ett försök men har egentligen inte råd  just nu :S
    Ont i axlarna å de har ja haft i flera år.. blir aldrig bra.. får aldrig bukt med dem..kan inte ens bära ryggsäck för då gör de skitont å de strålar de upp till huvudet..  kan ja ha gått med magnesiumbrist länge?
    Samma här.. jag har börjat gå till en kiropraktor. Jag kan inte ens bära en handväska för länge =/
  • 3småttingar

Hanniz - jag gjorde ischokladen men sen efter ca 1,5 vecka så stoppade jag en i munnen och fick spotta ut den direkt, smakade BLÄ. Så jag slängde allihopa, tänkte att dom kanske inte håller så länge.

• 3småttingar
    Carolinalovetobias skrev 2011-12-13 15:43:55 följande:
    Samma här! Tycker du de hjälper med kiropraktor?
    Sorry för lite OT.

Kiropraktorn har hjälpt mig ENORMT mycket. Det släpper direkt efter ha varit där och är så skönt. Första gången jag ringde var jag desperat. Hade haft ont i axlar och nacke med HEMSK huvudvärk i bakhuvudet i 2 veckor konstant, var lipfärdig.. Släppte på kvällen efter jag hade varit där! Sen gick jag veckan efter och veckan efter, sen räckte det med 3 mån emellan gångerna.

Tänkte köra nån slags fakir i några dagar, för en kickstarteffekt typ. Om det funkar! :) Imorrn tänkte jag äta en hel fläskfile själv fördelat under dagen..
  • 3småttingar

Har problem ifall nån kan råda.. Ätit lchf från och till i typ 3-4 mån och gått ner 12 kg. Nu börjar jag dock må väldigt illa på kvällarna.. Och har tröttnat enormt på maten. Har nu ätit av allt men lagom och räknat kalorier istället samt ätit mindre av typ potatis.

Men det som var skönt med lchf var att magen var så platt! Direkt nu så är magen uppsvälld och jag ser gravid ut :(

Har fastnat, mår illa av lchf och klarar inte vanlig mat för magen :( går det blanda på nått sätt? Jag vill ju ha viktminskning så känns konstigt att äta grädde osv, men vill ha den platta magen..

• 3småttingar
    GOBLIgobli skrev 2011-12-18 17:42:49 följande:
    3småttingar skrev 2011-12-18 10:37:50 följande:
    Har problem ifall nån kan råda.. Ätit lchf från och till i typ 3-4 mån och gått ner 12 kg. Nu börjar jag dock må väldigt illa på kvällarna.. Och har tröttnat enormt på maten. Har nu ätit av allt men lagom och räknat kalorier istället samt ätit mindre av typ potatis.

Men det som var skönt med lchf var att magen var så platt! Direkt nu så är magen uppsvälld och jag ser gravid ut :(

Har fastnat, mår illa av lchf och klarar inte vanlig mat för magen :( går det blanda på nått sätt? Jag vill ju ha viktminskning så känns konstigt att äta grädde osv, men vill ha den platta magen..
    Har du kikat på denna bok av Anna Hallén? www.bokia.se/lchf-for-kvinnor-5072951?gclid=C...
    Tack!
    adams family skrev 2011-12-19 12:41:10 följande:
    Har du testat paleo? Som lchf ungefär..lågkolhydratskost men tillåter lite annat och tillåter inte lika mycket fett...
    SKa kolla! :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**