Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Såå många recept jag måste prova nu då Tungan ute Ni är kalas på att inspirera Skrattande
    Idag var jag ute på en motionsrunda innan frukosten. Tycker det är skönt att röra på sig (även om man kanske skulle gå ner i vikt utan att röra på sig) Men kroppen mår bra när jag rör på den så så får det bli Skrattande Jag powerwalkade och sprang lite intervaller.
    Någon mer som tycker om att jogga?
    För ett och ett halvt år sedan så började jag att jogga för första gången i mitt liv. Jag åt bra och stack ut och joggade några gånger i veckan. Jag mådde super! Gick ner 8 kilo den sommaren. Så att ge sig ut och jogga är ett bra tips för er som vill motionera :)

Min dag i mat:

Äggröra med smör och majjo och persilja
    Kotletter med sugersnaps och vitlökssmör + tomat/mozzarella sallad
    Brieost med ett halvt glas vin Skäms

• FiaFunderar

Nu ska jag åka till affären  och handla. Jag blev så glad när jag var där häromdagen för att köpa frimärke. Då var jag tvungen att springa förbi "gluten-hyllan" och visst hade de både pofiber och fiberhusk. Skönt att man slipper åka 2 mil när man behöver det.
    Så idag ska jag baka pones tänkte jag. Mannen älskar ju att ta en macka då och då så jag hoppas han gillar det Skrattande
    Jag har tjuvvägt mig också. -2.1 kilo sen förra måndagen... Snaaart ligger jag under 70 strecket Solig

• FiaFunderar

Det här blev min och mannens frukost/lunch Glad
    Pones
    Hemmagjord hamburgare (blandfärs, lök, baconstrimlor, grädde + 1 ägg)
    Broccolimos (smör och broccoli)
    Majonäs
    Tomat
    Lök
    Fetaost

Det var gott men det var annorlunda att äta "bröd". Jag har inte ätit en macka på ca 5 veckor nu...

• FiaFunderar
    Asereht skrev 2011-03-04 12:27:19 följande:
    Det där såg ruskigt gott ut!

Pones är användbart, macka, pizzabotten, pajskal och hamburgerbröd. Ska testa alla varianter.
    Jag är väldigt mycket för röror och sånt gott så nästa gång tror jag att det blir nån CF-dressing till för jag tyckte att det blev liiiite torrt. Inte van vid brödet heller så det kan vara det Glad
  • FiaFunderar

Vissa är uppenbarligen här för att tjaffsa och det tycker jag att vi andra tar och ignorerar så kanske den personen tröttnar. Riktigt tråkigt att nån ska komma och förstöra tråden för att man inte tycker precis lika...

Idag har jag fuskat och ätit lite lite chokladmousse Skäms Fy mig! Men imorgon blir det hårdkörning plus motion. Kvällens "snask" är redan planerad in i minsta detalj och det ska inte bli mycket kollisar där inte Skrattande

• FiaFunderar

Ikväll är det Melodifestivalen som jag inte är något jätte stort fan av men jag och mannen ska mysa till det lite ikväll så det får väl bli Mello ändå Flört

Jag antar att ni är fler som ska mysa till det framför teven ikväll. Jag tänkte ta lite foton på gotterierna och lägga upp på bloggen sen. Är det fler som gör det så kan ni väl lägga in bild här så man får era bästa lördagsmys-tips? Skrattande Skulle vara kul och se och kanske får man någon idé till näste helg?!

Nu ska jag på middag hos min pappa som fyller år. Jag ringde honom tidigare i veckan och förberedde honom på att jag inte äter så mycket kolhydrater men... JO DET GÖR DU VISST!!.. fick jag tillbaka.
    Slutdisskuterat tänkte jag. Jag plockar bort potatisen (som jag antar att det är till middagen) i alla fall så får han säga vad han vill haha {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**