• Postis

**Den stora feta LCHF-tråden**

memba skrev 2011-08-15 16:22:05 följande:
    Jag är inne på min andra dag och jag är hungrig hungrig ... och hungrig!
    Jag har också svårt med hungern, men en grej som funkar riktigt bra är en kopp te (eller kaffe antar jag, om man hellre vill ha det) med kokosfett i. Jag har även en skvätt grädde för smakens skull.  Prova!

Ronnbat: Skickar en styrkekram! På't igen bara, och fokusera på hur bra då vet att du mår av LCHF, och att du är värd att må så bra. 
  • Postis

Idag hade jag missat att ta med grädde till jobbet, så jag fick ha lättmjölk i mitt eftermiddagste. Uäk!!! Så vattnigt och smaklöst. Och jag som för bara ett par år sedan hävde i mig lättmjölk, lättfil, etc utan att blinka. Tungan ute

Jag har återigen lyckats få ont i nacken/skulderbladet. Tredje gången på 4 månader. Det har inte varit på samma sida alla tre gångerna dock. Någon som har något tips på vad man kan göra för att förebygga att det händer igen? Första gången kom det när jag headbangade (var ute och dansade, vilket jag inte brukar vara, och hoppla vad kul det var! Cool) . Andra gången sträckte jag till i duschen när jag schamponerade håret, och idag kom det när jag var på gymmet och använde en maskin för just överkroppen. Har haft något liknande tidigare också, men absolut inte såhär ofta.

• Postis
    mrsIce skrev 2011-08-16 20:13:14 följande:
    Postis: Tror Kaya la ner lchf och hoppade på gi-tråden istället. Vet inte om hon håller till där fortfarande, men det vet kanske Jucea?
    Nej, hon är inte där heller.
  • Postis
    adams family skrev 2011-08-16 21:52:18 följande:
    Boka tid hos naprapat och börja med att rätta ut felställningar du kommer märka vid träning hur mycket mer kraft du får. Jag går ett par gånger per år till naprapat och det är underbart skönt efter..
    Ja, jag får nog lov att göra det. När jag nu ska ha tid att besöka en sådan, men det löser sig alltid...

Tränade igår och var rejält hungrig på kvällen (trots att jag åt mat) och har varit lite extra hungrig idag. Trist att jag ska ha en kropp som kräver så mycket mat och inte blir nöjd i första taget. Får bli en kopp te med kokosfett innan läggdags. Och idag hade jag med grädde till jobbet så inget mer te med lättmjölk inte! Skrattande  
  • Postis
    Allrona skrev 2011-08-20 07:59:20 följande:
    Adams family - på dotterns förskola får man numer välja att sitt barn ska få fet mjölk och riktigt smör. Det klassas som specialkost! men bra i alla fall att få välja.
    Allrona skrev 2011-08-20 09:50:06 följande:
    Fick en tidning igår som heter familjemagasinet, den delas ut till föräldrar med barn i grundskolan. Förvånad läser jag om frukost där Anna Hallén har fått ge frukosttips! Modig tidning att gå emot livsmedelsverkets rekommendationer i en tidning riktad mot föräldrar till barn i förskoleåldern! Där finns tips om äggmjölkschoklad, pannkaka med kokosgrädde och fiberhusk, bröd gjord på mandlmjöl, kokosfett och fiberhusk och fröbröd. Hon rekommenderar överviktiga barn att skippa mjölken och att enda sättet att gå ner i vikt är att vara mätt på fett och skippa kolhydrater.

Äggmjölkschokladen ska jag testa på min dotter!
    Vilka bra kommuner ni bor i!   
  • Postis

Angående det här med mat och barn. Både jag och min sambo äter LCHF, men barnen äter bland-kost. Dock kokar vi inte pasta/ris/potatis till dem mer än i undantagsfall. Kan inte förstå vitsen med att göra det. De äter samma som vi (kött, någon form av sås plus kokta grönsaker), men däremot så äter de smörgås, lite frukt, müsli till filmjölken, osv. Nu ska de börja dagis om ett par veckor och vi kommer inte be om specialkost till dem (vet inte om man har rätt till det utan läkarintyg i vår kommun). Däremot kommer jag under inskolningen höra mig för lite vad de bjuder på och kanske framföra en eller annan åsikt.

Jag kan fortfarande inte förstå hur många av er kan hålla er mätta så många timmar, men jag får väl vara nöjd med att jag iallafall klarar 4 timmar utan problem iallafall och inte går runt och är sugen hela tiden. Törs inte öka på mängden kokosfett mer, får lite ont i magen om jag tar för mycket.  

• Postis
    ThePointOfItAll skrev 2011-08-23 15:41:25 följande:
    Läste precis att Usain Bolt inte ville ha kolhydrater innan han skulle springa nu när han var i Sverige.
    Gilla!!!

Jag är (outtalat) idiotförklarad på mitt jobb med tanke på min kosthållning. Dock är jag en av de mest vältränade (även om jag inte är supervältränad ska jag väl tillägga!!!) och normalviktig. Kanske att de tycker jag är korkad, jag vet inte. (för man blir ju korkad av LCHF) Ibland på lunchen så står tv'n på och ofta är det "Doctors" eller vad heter, och där pratas det nästan jämt om mat och övervikt. Tipsen som ges är att man ska äta kalori- och fettsnål mat. Vissa av mina jobbarkompisar lyssnar koncentrerat och tycker det är jättebra. Jag brukar ta en extra klick majonnäs på min mat och sucka inombords.

Angående min hunger så fick jag tips att dricka mycket vatten. Gör redan det, vill inte dricka ännu mer, för då får jag springa på toa hela tiden. Men tack ändå för tipset. {#emotions_dlg.flower}     
  • Postis
    ThePointOfItAll skrev 2011-08-23 15:41:25 följande:
    Läste precis att Usain Bolt inte ville ha kolhydrater innan han skulle springa nu när han var i Sverige. Hur kunde han då springa? Enligt lchf-skeptikerna måste man ju ha kolhydrater om man ska röra på sig
    Förresten, var läste du det? Skulle vilja läsa mer om det.
  • Postis
    Grålle skrev 2011-08-23 22:26:32 följande:
    Idag är det ett år sedan jag började med LCHF. Resultatet är -30 kg . Jag mår fantastiskt bra av att äta så här!
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
     FiaFunderar skrev 2011-08-24 13:56:53 följande:
    Idag blir det kasslergratäng till middag. Blir den god så kommer jag lägga upp receptet i recept-tråden. Tyvärr har jag inte lyckats ätit något idag eftersom jag oroar ihjäl mig för min hund som ligger på djursjukhuset - huggormsbiten Rynkar på näsan
    Så för att hålla tankarna borta från det så har jag förberett dagens middag... Hoppas den blir god som sagt!    
    Vad hemskt med hunden, hoppas den återhämtar sig fort!

Igår kväll var jag ute och sprang, och det kändes så himla bra. Hade kunnat springa längre än vad jag gjorde, men klockan var mycket och det mörknade på fort. Gissar att jag sprang 6-7km, och den sträckan brukar inte kännas lätt. Extra kul var att jag kännt mig svullen senaste veckan (ägglossning tror jag) och imorse var det bara borta.   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**