**Den stora feta LCHF-tråden**
Ronnbat: Skickar en styrkekram! På't igen bara, och fokusera på hur bra då vet att du mår av LCHF, och att du är värd att må så bra.
Idag hade jag missat att ta med grädde till jobbet, så jag fick ha lättmjölk i mitt eftermiddagste. Uäk!!! Så vattnigt och smaklöst. Och jag som för bara ett par år sedan hävde i mig lättmjölk, lättfil, etc utan att blinka.
Jag har återigen lyckats få ont i nacken/skulderbladet. Tredje gången på 4 månader. Det har inte varit på samma sida alla tre gångerna dock. Någon som har något tips på vad man kan göra för att förebygga att det händer igen? Första gången kom det när jag headbangade (var ute och dansade, vilket jag inte brukar vara, och hoppla vad kul det var! ) . Andra gången sträckte jag till i duschen när jag schamponerade håret, och idag kom det när jag var på gymmet och använde en maskin för just överkroppen. Har haft något liknande tidigare också, men absolut inte såhär ofta.
Förresten, var har Kaya tagit vägen?
Angående det här med mat och barn. Både jag och min sambo äter LCHF, men barnen äter bland-kost. Dock kokar vi inte pasta/ris/potatis till dem mer än i undantagsfall. Kan inte förstå vitsen med att göra det. De äter samma som vi (kött, någon form av sås plus kokta grönsaker), men däremot så äter de smörgås, lite frukt, müsli till filmjölken, osv. Nu ska de börja dagis om ett par veckor och vi kommer inte be om specialkost till dem (vet inte om man har rätt till det utan läkarintyg i vår kommun). Däremot kommer jag under inskolningen höra mig för lite vad de bjuder på och kanske framföra en eller annan åsikt.
Jag kan fortfarande inte förstå hur många av er kan hålla er mätta så många timmar, men jag får väl vara nöjd med att jag iallafall klarar 4 timmar utan problem iallafall och inte går runt och är sugen hela tiden. Törs inte öka på mängden kokosfett mer, får lite ont i magen om jag tar för mycket.