Arkiv skrev 2012-07-17 14:07:58 följande:
Hej Allihopa!
Har nu gett mig fan på att bli av med de där 20 kilon som egentligen inte borde sitta på min kropp.
Har klarat av ca en vecka dock lite fusk i lördags iform av en potatis samt en liten bli kaka.
Men i de stora hela har jag klarat det bättre än jag trott. smygstartar nu några veckor och kör igång stenhårt i mitten av augusti.
Min fråga är nu dock, vad äter ni till frukost?
Jag är egentligen ingen frukosttjej alls.
Men ska jag få i mig frukost på morgonen så ja då måste de vara typ fil eller yoghurt.
Byte därför ut min vanliga yoghurt mot rysk yoghurt 17 % (Jättegod) ¨
I den har jag antingen 50 g hallon eller en passionsfrukt. ¨
Fattar nu att det kanske inte alls är så bra att ha det i. Men vad skulle ni ha i, jag måste ha lite smak känner jag. Är det okej att ha i hallen eller passionsfrukt om jag håller mig borta från sådant resten av dagen?
Är ingen ägg/bacon tjej alls så ja hjälp mig tack! :D
Hej hej!
Jättebra att du försöker hitta ett bra sätt att smyga in i LCHF-andet. Vissa gillar att köra all in direkt, andra tar det lite lugnare
Jag är heller ingen ägg och bacon människa så jag förstår vad du menar. Dessutom har jag inte tid att stå och steka mat på morgonen när det är jobb och dagis.
Äter min son frukost på förskolan så äter inte jag heller hemma. Då tar jag en proteindrink innan vi cyklar iväg. Det dröjer längre för mig än vad det gör för honom innan jag kan få i mig något så därför tar jag en sån. Sen fixar jag en smörgås på LCHF-bröd kvällen innan som jag tar med och äter när jag kommit till jobbet. Det finns massor av bra recept, och faktiskt såna som känns som riktigt bröd också, inte bara någon sorts "bröd-substitut".
Äter vi hemma så brukar det bli te (ibland med lite kokosfett i), LCHF-smörgås med mycket pålägg, turkisk yoghurt med lite bär eller hackade nötter på. Möjligen ett kokt ägg om tiden finns. Eller lite kallskuret och 1/2 avocado. Det går ju också bra att äta lite av gårdagens rester om man har en grillad kycklingfilé över tex. Lite ovant i början men efter ett tag så gick jag över till att tänka MAT. Inte specifikt frukost, utan mat. Vad har jag för vettiga livsmedel hemma och vad kan jag göra av dem?