**Den stora feta LCHF-tråden**

jucea: Beklagar verkligen sorgen! (men skönt att du ändå kunde få ett skratt efter en titt in hit )
Middag: Jag smällde ihop stekt kassler med grädde, herrgårdsgrönsaker, ost och creme fraiche. På det lite lök-och paprikapulver och svartpeppar. Himla smarrigt Dottern 11½ månad fick med ris till och jag hade inag större förhoppningar på att hon skulle äta. Döm om min förvåning när hon gapade, gapade och gapade! Nästan allt fick hon i sig. Kors ... gissa om jag blev glad. (första barnet matvägrade i 5 veckor, det var ett helvete så jag är överlycklig när barn äter)
Jag åt lchf när jag helammade och gör det fortfarande. Ammar ca 3 gånger/dag nu. Det funkar jättebra men jag tycker inte du ska köra superstrikt utan du kan gott äta mer kolhydrater i form av grönsaker, mejeri och rotfrukter om du vill det. Unna dig även frukt om du känner för det. Du är inte knäpp på något sätt Jämför en ammande vegetarian som inte äter allt. Lchf är ingen dålig kosthållning, den är bra. Du äter riktig mat och undviker lightprodukter och processerad mat med konstigheter i. Du kommer säkert uppleva omställningsbesvär när du börjar men de går över och sen blir du piggare. Du håller dig mätt. Det är inte så tokigt, varken för dig eller bebis
Tänk även på att hormoner ställer till det (vi diskuterade det igår här några sidor tillbaka). Det kanske inte går så snabbt som du vill, du kan till och med gå upp i början och det kan ta lång tid innan du går ner. Jag har gått ner 5 kg sen i somras och det tog 3 månader innan vågen öht rörde sig ner. Fördelen är dock att du kan minska i mått runtom på kroppen så mät dig! och se sen till andra fördelar om vågen inte gör som du vill
Lycka till!
Lugn och fin gräddpralin
Det är vanligt att trådarna rör sig upp i livmodertappen och är kvar där. Ramlar ut gör den inte men använder man tampong eller har väldigt riklig mens kan den åka ut. I tampong kan den fastna (trådarna) och följa med ut när man drar ut tampongen. Att perforera livmodern är också ovanligt. Det hade du känt vid insättningen för jag kan lova att det känns. När jag skulle sätta in efter förlossning perforerade läkaren där jag är snittad. Aj. Sitter den fel osv brukar man få ont och blöda. Visst händer det att man inget känner om den är på vift men det är så ovanligt! Är du oroli, ring mvc så kollar de med ultraljus så den sitter där den ska.
*visslar* Jag har typ känt 3 gånger. Efter insättning, någon gång senare och nu sist innan jag skulle kolla med ul så den satt ok ifall trådarna åkt ut