• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-05 20:41:12 följande:
    Var bor du? För här har Hassel och Al varit i full gång i 1.5 vecka ungefär!! Kolla pollenprognos på nätet (jag brukar googla) så vet du läget.
    Tycker också att det har varit rätt så kallt, och regnigt dessutom, men det hjälper tydligen inte!

Här är det värsta att min 2.5-åring blivit allergisk nu med Vi har fått flera olika mediciner nu, men det känns ju inte så kul att börja hälla i honom både det ena och det andra så här tidigt. Jag och maken fick våra allergier rejält först runt 19 års ålder... 
    Jag har inte tänkt på det innan förrän i natt när det kliade järnet i munnen. Då fattade jag varför jag nyst mer och varför det kliat i ögonen.
    Om ca 3 veckor kommer tydligen björken igång som jag är mest allergisk emot. Undrar hur jag reagerar då om jag känner av det nu?

Men vad tråkigt om er son blivit allergisk redan! Kunde det inte väntat många år eller hoppat att bryta ut helt! Barn kan väl få klara sig från sån här skit! Vår 6 åring nyser mer och jag har funderat på om han reagerar också?
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    jeng skrev 2011-04-05 21:30:26 följande:
    ääähummm? 4-6 PAKET bacon?
    Mycket är gott Vi kör enkilospaket och jag bara tog en hög. Jag skrev ju att jag uppskattar
  • helene306
    yena89 skrev 2011-04-05 21:35:27 följande:
    vart ju visserligen till 4 personer men det känns ju ändå mycket ja :o
    Nä, jag gillar itne bacom så det lär bara bli 1/2 paket när jag gör den nåndag, sen så älskar jag ceasar-dressing, nån som vet ett LCHF-vänligt märke? orkar inte göra själv och skulle säkert misslyckas :P
    4 paket kanske är mer "rätt"? Hmmm ... får nog ändra i receptråden ...
  • helene306
    jeng skrev 2011-04-05 21:37:33 följande:
    haha ok, jag trodde definitivt att du menade 4-6 skivor
    mycket är gott, agree! men 4 paket vet jag inte rikigt om jag skulle ha!

jag brukar förresten göra en rejält god ceasarsallad med kyckling och bacon. det stora problemet jag har just nu är att jag inte har fått till nån bra ceasar-dressing low carb...  det borde väl inte vara så himla svårt??? jag vill btw INTE ha anjovis eller vad fan det brukar vara i såsen.... urk.
    Jag har jättesvårt att uppskatta mängd eftersom jag bara "tar" tills det ser bra ut. Idag tog jag mycket eftersom jag tycker det är så gott med bacon
  • helene306

Jamen herregud! Nu går skam på torra land! *pinigt värre*

Jag stängde ner men kunde inte släppa varför det reagerat så pass över mängden bacon i salladsreceptet. Nu knatade jag ner och startade datorn för att på riktigt (jag skojar inte!) LUSLÄSA inläggen här.

Här kommer det pinsamma som jag missat totalt (hur f-n jag nu kunde göra det?): Jag har ju skrivit PAKET ... dooohhhh! Och inte bara en gång utan flera ...

Ja, nu förstår jag er reaktion. Här har jag funderat och funderat på hur mycket jag kan ha tagit och kom fram till att ca 1/4 av kilopaketet rök, Kanske lite mer. Det blir typ 250 g. Räkna högt ca 300 g.

Kära nån alltså. 4-6 SKIVOR/person är mer lämpligt.

*Stänger ner och går och sover vilket jag uppenbarligen behöver!*

Over and out

• helene306
    jeng skrev 2011-04-05 22:27:09 följande:
    hahaha, jamen det var det jag tänkte... 4-6 skivor (dvs drygt 0.5 paket) per person Då så! Då var jag inte helt ute och cyklade iaf
    Godnatt gumman, vila upp dig så du är redo för nya inlägg imorrn!
    Ja, och du skrev ju det också! Ändå missade jag det. Vojne, vojne ... Tycker inte jag kan skylla på sömnbrist heller men det känns lite lättare att skylla på något

Natt natt!
  • helene306
    jeng skrev 2011-04-05 22:31:34 följande:
    kanske dags för mig med att åtminstone försöka sova....
    Ser på gamla mythbusters och njuter av gott rödtjut! Livet är gött!!! (världen är stor, här sitter vi, jag och min bror. fisken i sjön sover nog nu, den är nog trött, eller vad tror duuuuuu??????.... låg humor?)

Här behövs inget rödtjut (uppenbarligen )

Mars i säng, schew, scheeew med dig!

*tar på mig dumstruten och går till sängs*
  • helene306

Morning! Hon med dumstruten kikar in

Ni snackar ägg ser jag, jag är lite an en äggspert sen jag jobbat på hönseri i 5 år

• helene306

Nallebjörnis: Grattis till att var ai mål!

Mens: Jag har kopparspiral och blöder mer men inte så det stör mig. Ingen mensvärk alls men vid ägglossning då jädrar kan det kännas i äggstockar och mage! Som andra skrivit, lchf är ju en hormoniellt styrd kost så ge det lite tid.

Gravid: Lchf och skaffa barn/graviditet funkar utmärkt om man inet är illamående enligt min erfarenhet Sen tycker jag inet man ska köra strikt utan man kan gott hålla sig på upp till 50 g kolhydarter/dag.

Jag har mens nu, vågen visar +2 kg och jag känner mig därefter. Pluffsig, svullen, beredd att skita i allt för att vräka i mig det kroppen vill ha. Varför ska det bli så här? *surar*

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**