• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-03-30 17:30:01 följande:
    Funderar på något gott till kvällen, jag har fredagskänsla (kan ha att göra med att jag reste hela helgen så det blev inte riktigt helg för mig förra veckan). Undrar om jag ska våga mig på THE kladdkaka, fast då måste jag nog halvera receptet, vet inte om jag törs Tyst
    Jag lär inte halshugga dig om du halverar receptet. Det går alldeles, alldeles utmärkt Kläm till på en sån du
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Idag har jag fått i mig 8 ägg. Rekord! Laborerade med pannkaksreceptet á la kolhydratrik för att få ner mängden mjöl och mer mättnad så jag körde 2 dl mjöl, 6 dl röd mjölk, 5 ägg och vaniljpulver. Sonen mumsade glatt

• helene306
    Denebola skrev 2011-03-30 19:05:17 följande:
    *phew* Dessutom är det små ägg jag har hemma så två sådana borde bli alldeles lagom
    Och jag som körde stora
  • helene306

Ziggy: Storlekarna på kläder har ändrat sig. Jag har tex alltid haft byxor i strl 40. Nu kommer jag knappt i det. Jag kom ju inte i bikinibyxorna i strl 40! Vissa jackor har jag 38 i, andra 40. Jag tycker det är skitsvårt med storlekar nu! Jag håller med Emma om din jacka, den är jättefin men den ser faktiskt lite stor ut på dig. Törs jag gissa på att en storlek mindre blir för litet?

jucea: Du ser ju jättefin ut! Magen känner jag igen, jag har en look-alike här

Gravid: Lchf funkar jättebra som gravid men jag tycker man kan hålla sig på ett högre kolhydratsintag/dag (kanske runt 30-50 g) i form av grönsaker/rotfrukter och mejeri. Unna sig en frukt om man vill. Jag åt aldrig järntabletter när jag var gravid. Eller jo, jag åt väl 10 tabletter i början för jag var så trött och inbillade mig att det skulle hjälpa. Jag var ju nygravid och trött pga det Ägg kommer man lååååångt på

Grattis till ni som gått ner och minskat i cm både här och där!! Härligt jobbat!

Igår fick jag i mig 8 ägg. Vågen visade -0,6 i morse. Så himla skönt att börja minska på det envisa kilot som hänger kvar! Idag kör jag samma variant som igår och håller en tumme att jag kommer ner till vikten jag hade för 2 veckor sen. Helst skulle jag vilja spräcka den siffran, komma förbi den envisa platån men jag hoppas inte för mycket. 

• helene306

jucea: Jag tycker det är så svårt med bh därför kör jag Swegmarsk sporttopp/bh. Det ger ingen schysst form på brösten men det är skönt! Sån bh som du har på dig kan jag inte ha längre. Lutar jag mig framåt trillar brösten ur och rätar jag upp mig igen har jag helt plötsligt 4 bröst Balconettbh är bättre men jag har svårt att hitta en snygg med bra passform så jag har gett upp och köper mina trotjänare Maken skulle säkert vilja att jag köpte något sexigare

Jösses vad OT jag är hela tiden ...

• helene306
    Teskedsmamman skrev 2011-03-31 17:20:32 följande:
    Ni som kan....

Jag har försökt hitta bakåt i tråden hur mycket av varje man ska äta varje dag...

Dagens intag hittills ser ut så här:

Bra eller anus?
    Tycker det ser kanon ut!

Drömmar: Jag drömmer inget annorlunda nu. Jag hinner knappt drömma eftersom bebis vaknar x antal gånger/natt De gånger jag har drömt har det varit bra drömmar! Inga såna där otäcka som att jag balanserar på någon skiva uppe i tomma intet ... *ryser*
  • helene306
    Pepa77 skrev 2011-03-31 17:54:38 följande:
    Kan stress ge en drömmar?
    Ja, det kan det. Stress ökar kortisolet i kroppen och även om man sover arbetar kroppen med det. Vissa sover väl sämre när de är stressade, svårt att koppla av. Du kanske drömmer en massa konstigheter istället.
  • helene306

Lättja; Bamsekram kommer här! *schwooosch* Upp i sadeln igen bara!!
    Bestäm en dag att börja och gör det. Gör inga halvhjärtade försök fram tills dess. D blir det kajko. Kanske har det blivit för mycket för dig nu och det sista man bryr sig om då är maten och när man inte sköter maten blir det snabbvarianter av mat, oftast dåliga sådana, och allt kommer över en. Är dt inte det ena som trycket så finns det annat. Sånt som måste göras, måsten och allt blir bara skit. Du vet hur du ska äta. Du vet vad du mår bäst av. Så bestäm en dag, ge det 2 dagar och du är på banan igen!

• helene306
    MrsMurphy skrev 2011-03-31 20:39:09 följande:
    *ömk, ömk*

Suger bara så förbaskat. Det gick så bra, jag mådde så bra, allt var bra. En vecka utan kontroll och allt blir total härdsmälta. Det var verkligen inte så smärtfritt att återgå till riktig LCHF, när jag började så märkte jag inte alls av några problem utan enbart bra saker direkt.  Och ärligt så blir jag så fundersam hur allt kunde vara så bra förut, och nu när jag äter "halvnormalt" så har jag ramlat ner i träsket med trötthet, depp etc.

På söndag så blir det åter till riktig, då är proven avklarade. Men med mitt depp/trötthet så måste jag få en rejäl kick det feta arslet så jag inte blir sittandes med samma surläpp då. Tungan ute
    Jamen, det är klart att det suger och man blir så arg på sig själv. Men, att trycka ner dig själv för detta nu är bara dumt när du redan är deppig och har mycket omkring dig. Du verkar var akolhydratskänslig? Jag är det och när jag hamnar i svackor så käkar jag sånt jag absolut inte behöver och muttrar, tycker synd om mig själv (jag menar, när jag åt godis var och varannan dag, skräpmat, fikade, bakade, käkade bröd och annat kolhydratrikt vägde jag 4 kg mer än vad jag gör nu) Då får jag vara där ett tag, tills jag ledsnar på mig själv och tar mig i kragen och äter bra. 2 dagar krävs det, nu oftast 1 för att bli av med dumt sug. Sen kör jag på tills nästa svacka

Låt det vara för vad det är nu. På söndag har du din dag som du kör och jag lovar att jag sparkar dig i arslet om du inte skärper dig då
  • helene306
    Denebola skrev 2011-03-31 21:08:40 följande:
    Vilka är det som är med på bikiniutmaningen?

Dvs ett foto i morgon 1 april (eller, ja i dagarna för de som redan fotat) och ett foto till midsommar.
    Kan ju vara lite kul att ha koll på vilka som är med.

Mitt personliga mål är att bli lite mer tränad, och inte att vikten per se ska förändras (rätt nöjd nu).
    Öhhhh ... Ehhhh .... Jag äger ingen bikini så jag får se om teflonpannan kommer ihåg att fota i underkläderna Jag återkommer i morgon
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**