**Den stora feta LCHF-tråden**
Minikatt skrev 2011-04-02 16:33:23 följande:
VI är som sagt i startgroparna men tvekar lite... sambon läste lite om vad LCHF-motståndarna säger, såklart att man får högre kolestrerol av att äta så mkt fett och att det ökar risken för hjärt/kärlsjukdomar och det avskräckte lite. Man vill ju inte vara smal men löpa stor risk att drabbas av nåt sånt... Vet nån här hur det FAKTISKT är? Nåt som är vetenskapligt bevisat? Hon... vad hon nu heter som är sån fett-förestpråkare, säger ju att kolesterol inte ökar risken för hjärt/kärlsjukdomar... Vad ska man tro på??För egentligen tror jag inte vi äter så fel, vår last är godis och mackor så tar vi bort det, eller iaf minskar drastiskt så skulle vi nog märka stor skillnad av bara det. Varför började du med just LCHF?
Jag tycker man ska bilda sig en egen uppfattning. Personligen anser jag att folk som haft högt kolesterol, diabetes, fibromyalgi, kraftig övervikt och legat på gränsen till hjärt- och kärlsjukdomar mm som blivit bra och friska tack vare lchf är de man ska lyssna på. Det finns många människor som vittnar om detta. Inte de som är fettskrämda typ Maj-Lis Hellenius.
Just godis och smörgåsar i ert fall är en riktig fälla.
Det finns solskenshistorier att läsa på Dr Dahlqvists blogg (nu har jag inte adressen och på www.annahallen.se och www.kostdoktorn .se
Jag började med lchf sen en kompis sa att hon upplevde sin pms bättre. Jag tänkte att det är värt att testa. Sen sa hon att hon även gick ner i vikt. Trevligt