• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2012-05-24 16:30:39 följande:
    Eftersom jag inte är superstrikt med kollisarna nu när mjölkprodukterna är borta ( de innehöll ju en del ) så tar jag vilken sås jag vill av de färdiga. Tex hickory smoke och thai majal är jättegoda
    Tack snälla igen! Solig
  • Hoppet 3
    Postis skrev 2012-05-24 19:49:19 följande:
    Jag äter mest paprika, gurka, broccoli, blomkål och vitkål. Lite tomat och ibland lite morötter, gröna bönor eller sparris. Min favorit är sallad med fetaost, gurka, oliver, paprika och nötter. Till det något slags kött (gärna kyckling) och majonnäs. Det är mums!

Till frukost äter jag oftast två kokta ägg och en klick majonnäs.
    På fm blir det en kopp te med lite kokosfett.
    Till lunch äter jag t ex sallad och kött av något slag plus majonnäs, köttfärssås med stekt vitkål eller kokt broccoli/blomkål, korvstroganoff med kokta grönsaker, etc. Har ofta en klick majonnäs till maten.
    På em dricker jag en kopp te med lite kokosfett.
    Till middag äter jag som till lunch.
    Innan jag går och lägger mig så äter jag något litet, t ex en skiva pones, ett finn-crisp, lite nötter och ost (eller mörk choklad... Oskyldig).        
    Tack då vet jag.

Jag ska ju sluta med mejerier nu vilket jag tycker är trist då jag gärna tar grädde +kokosfett i kaffet.
    Jag undrar om 1 msk grädde/ dag gör till eller ifrån?
    Ska öka grönt och äta spenat och broccoli som jag älskar.

• Hoppet 3
    solrosen81 skrev 2012-05-24 21:21:20 följande:
    Jag kommer inte ihåg vilken blodgrupp jag har. Kan man ta reda på det på något sätt?
    Kolla med din Vårdcentral. De borde ju ha det.

Hoppas att inte 1 msk grädde / dag ska göra så mycket.
  • Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-24 23:02:23 följande:
    Nu är jag pepp igen efter att ha fått en "utmaning" i dieten! :D ny vägnimg o mätning i morgon, så får vi se vad som sker! Har iaf varit o inhandlat, för mig, massa OK matvaror! Hittade en suupergod getost! O hjärnkontoret snurrar av idéer på mat nu :D
    Ska oxå köpa getost i morgon. Vilken sort köpte du?
    Går du lite på blodgruppsvarianten nu eller ngt helt annat? 
  • Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-24 23:02:23 följande:
    Nu är jag pepp igen efter att ha fått en "utmaning" i dieten! :D ny vägnimg o mätning i morgon, så får vi se vad som sker! Har iaf varit o inhandlat, för mig, massa OK matvaror! Hittade en suupergod getost! O hjärnkontoret snurrar av idéer på mat nu :D
    Hej igen!

Frågar en gång till vilken getost du köpte som du tycker är så god? gå ner just nu.

Är du blodgrupp 0?
    Jag är A och tycker inte att mina matval är så lustiga.
    Ska ju inte äta rött kött alls....bara viss fisk samt kalkon och kykling.
    Men mycket gröna grönsaker

Ska fasa in mig i detta och se om de hjälper då jag inte finner ngt annat som hjälper mig att
    gå ner i vikt samt vill faktiskt testa detta. 
  • Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-25 21:19:11 följande:
    Första dagen utan mejerivaror (undantag smör) och förvånansvärt nog har jag INGET sug efter något gott nu på kvällskvisten! Och det känns som att jag är i ketos, bara efter en dag - är det ens möjligt?

Och mätt o belåten har jag varit heela dagen också :D på god mat! det här blir nog roligare och enklare än jag trott!
    Samma här!

Har börjat äta frukost nu och är på dag 2 med frukost.
    Har dessutom börjat äta grönsaker igen samt skippar nästan mejerierna förutom 2 msk grädde i kaffet/ dag.
    Har 1 msk smör i när jag gör broccolimos eller spenat. Steker i kokosfett.
    Äter ost fast på get eller fårost nu. 
    Men framför allt såååå mätt och har varit hela dagen. Men har ändå ätit för att få någon sorts balans för kroppen tills de har ordnat sig med magen och annat. Frukost, Lunch och middag.Sedan ska jag lyssna på kroppen när den är hungrig. 
  • Hoppet 3

Stjierna:

När jag vaknade idag är jag mycket mindre om magen. Vågar inte väga mig men känner att ngt har hänt. Hoppas jag är inne på rätt spår nu med matintagen. De vore en fröjd. Jag är fortfarande mätt sedan middagen igår. Ska träna lite nu och äta sedan. ð???

• Hoppet 3

Stjierna:
    God morgon!
    Jag åt inom tillåtna ramar igår och kan du tänka dig micropopcorn 4 dl för att festa till.
    105g fett 73 protein

• Hoppet 3

Stijerna:
    Jag skrev så mycket mer men de kom inte med!!!!!!
    Va trött jag blir på de tekniska som sviker.
    Skickar ifrån min Ipad och litar bättre på min macbook. Gör ett nytt försök senare.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**