• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

10 min kvar Skrattande

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-31 15:16:06 följande:
    Hoppet 3: avnjut med MASSA bregott och strö över flingsalt :D
    De ska jag göra! Tack så mycket Skrattande
  • Hoppet 3

Kan varmt rekommendera detta Fröbröd.
    Skar en liten tårbit från brödet(fortfarande varmt) Hade på bregott och ringlade lite honung på.
    MUMS så GOTT!

Ska försöka räkna ut vad detta innehåller i fett Kh och proteiner. 
  • Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-31 15:21:55 följande:
    Spökplumpen: det går precis lika bra med lagrad hårdost, typ prästost! Chevrette är hård getost, finns att köpa på ex Maxi eller speceriostaffärer :)
    Den osten tycker jag är god. Mycket smak så att säga. 
    Har köpt färdig riven getost från Zeta.
    Har det i brödet.

• Hoppet 3

Pumpa brödets innehåll:
    Fett: 164 g   Protein: 123 g   Kolhydrater: 25 g  Kcal: 2077  på hela brödet.

Jag delade in brödet i 15 tårtbitar. Eftersom jag gjorde ett runt bröd.

Då blev de.

Fett: 24 g   Protein: 18 g   Kolhydrater: 3 g   Kcal 312 / bit

Detta fick jag fram av Matdagboken på Pumpa brödet som jag bakade idag.

Jättegott!

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-31 15:54:46 följande:
    Hoppet: om det är Pumpabrödet så innehåller hela 18 KH, och om man får ut 22 skivor (som jag fick) blir det 0,81 KH/skiva :)
    Oj ...jaha. Undrar om matdagboken stämmer med deras matinnehåll och mått idag.

Kanske därför som jag går hungrig för att jag inte får i mig de som jag ska äta under en dag för att deras mått inte stämmer med dagens mat och matdeklaration som finns ute i butikerna idag?
    Vet ju inte om och när de uppdateras.
  • Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-31 16:14:49 följande:
    Tycker många tabeller jag har sett på Internet är helt felaktiga.
    Kolla på varje paket du använder istället och notera därifrån, se om det blir någon större skillnad. 
    Tack för tipset! jag stirrar mig blind på matdagbokens siffror!
  • Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-31 16:15:17 följande:
    Hoppet: jag mätte på de ingredienserna jag använde, kung markattas pumpafrön, risentas sesamfrön, wernerssons chevrette, finax husk (och vad är det mer?). Det kan ju vra så att matdagboken har någon "generellt" mått?
    Ja jag skulle tro att e är så med matdagboken.
    Önskade att det fanns ngn sorts deklarations variant på just den maten man har köpt .
    Med allt som den appen som finns där man kan skanna in produkten och sedan se om de är rekommenderat eller inte i LCHF synpunkt.
    Den är väl så där bra men de skulle hjälpa oss nämnvärt. 
  • Hoppet 3

RebornEve:
    Jag körde de i 5 veckor och var aldrig hungrig på fm. Så som jag var innan jag började med de. 12.00 12.30 till 18.00 19.30. Beroende på när jag var hemma och kunde äta. Jag åt "frukost" ngt mellanmål ibland och sedan middag. Klarade de fint. Testade Fakir ufo efter de. Men klarade inte av frestelser på helgerna. Gick upp 2 kilo och blev mäkta arg på mig själv då jag kämpat så länge.

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-06-01 07:55:09 följande:
    Vikt förra fredagen (mjölkfri start): 92.9 kg
    Vikt idag (trots chocolate chip cookie igår): 91.3 kg

-1,6 är jag NÖJD med!
    Va härligt med att de gav resultat! Jag har hittils gått ner 1kg på en vecka. Om de nu är mejeri borttagningen de beror på eller tillskottet av Omega 3 samt tuggat i mig en halv selleri / dag eller att jag börjat äta frukost igen vet jag ej.

Hihi... bara de går neråt så är jag nöjd igen.Solig 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**