• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag inser ju att jag inte blir mätt på de jag äter. Är de då bättre att öka fettet tills kroppen känner av mättnad men att ha koll på proteinet och naturligtvis kh?

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-30 21:36:11 följande:
    Håll kh nere och öka på med protein och fett. Hur ser intaget ut idag?

Så här på ett ungefär/ dag lite mindre proteiner i vanliga fall.

Fett: 102 g
    Kolhydrater: 4 g
    Protein: 81 g
    1274 kcal

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-30 22:11:55 följande:
    Tycker ändå att siffrorna ser bra ut! Är det uppdelat på tre måltider?
    Ja de blir frukost, lunch och middag + ngt mellanmål när de behövs.

Blir bara så förtvivlad av att vara sugen på ngt mer de liksom suger i magen.
    Har ett tungt huvud oxå vilket jag tycker är jobbigt.

Dricker vatten så jag har ingen vätskebrist.

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-30 22:37:39 följande:
    Är det riktig hunger du känner? Eller är det enbart ett sug efter något?
    Kan vara svårt ibland att verkligen känna skillnad på de två. 
    Ja tänk om man fick klurat ut de där.... Jag känner mest sug som en "klump" i magen och halsen....
    Svårt att förklara..... egentligen inte hungrig tror jag. 
  • Hoppet 3

Stjierna:
    Har du även tagit bort smör?
    Känner att de är ngt jag har svårt för att skippa i maten då jag inte använder grädde eller cf längre.

• Hoppet 3

3 småttingar:
    Undra vad de beror på? Jag känner inte igen de från magkatarr då jag har haft detta.

• Hoppet 3

Boost:
    Tack för tipset. Ska ta och dricka massa vatten efter maten och se om de mättar bättre. Eller bli bättre på att dricka under tiden jag äter kanske... Fast jag ibland kastar i mig maten för att jag är hungrig.

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-31 08:47:14 följande:
    Hoppet3: Sprid ut drickandet och ta typ ett glas i timmen. Jag har också varit en sån som äter väldigt fort, men har arbetat bort det under de senaste månaderna. Det tar 20 minuter för hjärnan att uppfatta att man är mätt, ytterligare en orsak till att äta långsammare.
    Jag försöker men de hjälper inte så bra... De där med 20 min har jag hört om men eftersom jag arbetar på förskola så har jag inte den ron när jag äter min lunch. Där blir det att kasta i sig då jag måste hjälpa till med annat och andra. Skrattande
  • Hoppet 3

Stjierna!
    Har varit och  handlat pumpafrön och nu precis satt in ditt brödrecept i ugnen.
    Har bara en springform men hoppas ju att det ska gå bra i allafall! Solig

Är jättespänd på hur detta kommer att smaka och jag tänkte ta en skiva som mellanmål.

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-31 14:33:40 följande:
    Ja då är det inte lika lätt då :) Har du med dig matlåda till förskolan?
    Ja de har jag. För maten på förskolan kan jag deffenetivt inte äta.
    Vet att den innehåller på tok för mycket mjöl osv i såser samt det är mest halvfabrikat som serveras. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**