Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Älgfärs är ganska mager väl? Jag föredrar fläskfärs, har alltid gjort det.

Vi har massor av chilipulver, paprikapulver, några jalapeños och någon tsk sambal i vår köttfärssås. De som kommer på besök och får smaka brukar bli lite röda i fejjan ibland. Annars tar vi vad som finns, tomat, champinjoner, lök och vitlök förstås.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Nu sitter Lillfisen (glutenintolerant) och jag och äter LCHF-pannkakor. Han får sina naturella och jag har en klick vaniljgrädde till för att göra något åt sötsuget som brukar sätta in vid den här tiden.

• Ekorrfamiljen
    Faile skrev 2011-03-01 16:06:35 följande:
    Idag har jag ätit lchf en månad utan att fuska en endaste liten gång. Känns jättebra det här
    *gillar*
  • Ekorrfamiljen

Helene: Jag har syndat med otillåtet sen jag blev gravid för 20 veckor sen! Nu är det dags att ta tag i det för gravidkilona kommer med en himla fart och det ska de ju inte behöva göra, eftersom jag redan är ganska överviktig. Vill inte bli så himla tung som förra gången och jag vill ha lättare att bli av med överflödet när bebisen är här också. Jag kanske inte kommer att köra superstrikt, men jag ska verkligen få in LCHF-tänket igen!

• Ekorrfamiljen

Jag letade Kesella på Maxi idag, men hittade ingen låglaktos/laktosfri. Kan man byta ut den mot något eller vet ni om det finns i låglaktosversion?

• Ekorrfamiljen
    Denebola skrev 2011-03-01 17:40:29 följande:
    Helene körde väl med CF?
    Okej, tack! Det finns ju iaf!
  • Ekorrfamiljen
    smalles skrev 2011-03-01 20:12:10 följande:
    Hej, jag hoppar in här och ställer en fråga. Jag har tänkt göra pannkakor på Husk, men min fråga är om min son på 1,5 år kan äta det?
    Jag har en son på 15 månader som är glutenintolerant. Han och jag brukar ofta äta LCHF-pannkakor gjorda på ägg, grädde, philadelphiaost, fiberhusk, bakpulver och lite salt. Vad menade du med om din son kan äta det?

Prinsessanz: Kebab som finns i gatuköken innehåller väldigt sällan bara rent kött. Det är mycket tillsatser som kommer till för att få rätt smak och konsistens, tyvärr.
  • Ekorrfamiljen
    FiaFunderar skrev 2011-03-02 09:12:57 följande:
    Så där ja Skrattande Nu har jag fått in syrran på rätt spår. Inatt när jag kom hem så läste jag på hennes facebook: "Jaha nu är det visst stenhård LCHF mat som gäller"

Jag vet att hon läser min blogg och hon vet att maten gett bra resultat på min kropp hihi Så nu MÅSTE hon ju bara prova Solig
    Cool!!!
  • Ekorrfamiljen
    jeng skrev 2011-03-02 13:20:32 följande:
    ja jag kommenterade det nyss i en annan tråd, så här:
    Ja... Och folk får problem med hjärtat och levern osv utan att äta lchf... Hur tänker man? Bara för att de åt lchf när de fick hjärtproblem så är det direkt orsaken. Medan om en icke-lchf:are får hjärtproblem, då är det en sabla otur eller nåt.... Hur kan man ens försöka presentera studier som inte har nåt underlag? När de avskriver studier som visar på att lchf är nyttigt, då säger de att 5 år är för kort tid, 5000 personer är för få osv osv, men för att visa på nåt annat så räcker tydligen 20 personer i nån vecka eller månad... 
    Ja, och hur länge har människan levt på "stenålderskost"? Hur länge har lättmargarin och lightsaft funnits i jämförelse? Eller för den delen bröd, coca cola och pizza..?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**