**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja jäkla LCHF asså...

Åh, ska baka pones idag tror jag. Måste bara kolla vad som behövs i smeten. Vi har redan handlat, men det känns som att det är fler ingredienser som ska till.

Japp, de sitter kvar. Åkte i bilen idag och de sitter en skylt både fram och bak Visst, det är bara 10 spänn men just principen. Ingen av oss har varit där så varför betala? Vi "godkänner" ju Transportstyrelsens fel. Det krävdes ett mail, inte jobbigare än så
De pannkakor jag gör till mig och lillsorken består av: 3 ägg, 100g Philadelphiaost, 1 dl vispgrädde, 1 tsk FiberHUSK, 1 krm salt och 1 krm bakpulver. Man vispar ägg och salt först (helst med elvisp) och häller sen ner osten och grädden. Medan man fortfarande vispar häller man ner HUSKen och salt och sist bakpulvret. Smeten mår inte alls dåligt av att stå och vila en stund, men det funkar även att grädda pannkakor direkt.
Jag använder en teflonpanna och gräddar på högsta värmen hela tiden. Första pannkakan kan vilja ha en skvätt smör i pannan, men sen tillsätter jag inte mer fett under gräddningen. Det blir ganska "instabila" pannkakor så jag gör dem små och ganska tunna. De serveras oftast med vispad grädde, ibland med lite tillsatt vaniljpulver och till sonen blir det en bit banan eller annat gott också så det inte ska bli så "torrt".
Nu är de klara.. *håller tummarna*