The Kittycats skrev 2011-03-04 11:14:58 följande:
Då är vi någorlunda själsfränder
Jag tycker att fläskpannkaka är helskumt. Tycker också att man ska ha söta saker till pannkaka, så crepes.... I don´t think so

Jag har också mer svårt för konsistenser, började äta sås för bara några år sedan. Röror går fortf. bort. Dessutom äter jag ju inte vitlök, så jag är ju lite skum
Inte lätt att bjuda mig på "svenssonmat" för några år sedan med skagentoast till förrätt, kött med bea och potatisgratäng med vitlök i till varmrätt.... Nu har jag ju lärt mig att äta sås till en viss gräns iaf.
Men jag tycker om när det är "torrt". Och apropå det kan jag erkänna att jag tycker faktiskt att McDonalds hamburgare är godast. Jag gillar den torra, sega smaken...
Nu till en fråga, om ni fortf pratar med mig efter dessa bekännelser...
Ska jag ha något mer fett till middagen ikväll, och i så fall vad?
Det blir hel kyckling som vi delar och grillar i ugn, samt mozzarella med tomat, basilika och olivolja.
Haha, ja själsfränder var ordet. Det var inte många år sedan jag "lärde" mig äta sås också.

Fläskpannkaka har jag aldrig förstått mig på. Iuuhh! Toast Skagen, nej tack! Och Mc Donalds hamburgare? Jajamän!
Mer fett till middagen ser ut att behövas, kanske någon dressing om du kan äta det? Eller ha en klick smör på varma köttet så det får smälta? Aioli har jag lärt mig att äta, det är gott, men innehåller förstås vitlök. Eller avokadoröra (men det gillar inte jag och det kanske inte gör sig till kyckling.)
jeng skrev 2011-03-04 11:12:09 följande:
Haha, du kanske gör dina pannkakor för söta då, för jag gillar iaf mina pannkakor salta

*mår lite dåligt* Salta pannkakor?

*ryser* Jag gör enligt det receptet som sagt; 3 ägg, 100 g Philadelphiaost, 1 dl vispgrädde, 1 tsk FiberHUSK, 1 krm bakpulver och 1 krm salt. De är mycket godare än de vanliga mjölpannkakor vi brukade göra förr. De blir tunna och mjuka och mmmm...