Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lady Maria skrev 2012-05-28 15:39:18 följande:
    Jag gjorde kokostopparna igår med 1/2 dl sukrin. Misstänker att jag ändå fick ett insulinpåslag av den söta smaken och att det är därför jag är trött och orkeslös idag. Kan det vara så? (Har för säkerhetens skull slängt de vi inte åt upp igår.)

Jag är nog extremt känslig. Varje gång jag inte har kunnat stå emot kolhydrater har jag gått upp 2 kg och fått baksmälla dagen efter.

Sukrin ska inte kunna påverka blodsockret så det är nog inte därför du känner dig trött idag. Kanske ätit något annat som inte varit så bra?
  • skånetös78
    byggd av bomull skrev 2012-06-04 15:22:02 följande:
    Men hallå! Nötter innehåller ju massa KH!!

Macadamianötter från Nutisal ligger på runt 2,5kh/100g och över 70g fett så man ska inte dra alla nötter över en kam! Supergoda är de dessutom!
  • skånetös78
    angeni skrev 2012-06-05 20:12:45 följande:
    Vi har ätit en vecka eller något sådant efter lchf. Men jag funderar, hur många gånger om dagen är rimligt att äta?

Viktnedgång är målet och nu går man och lusläser alla recept och försöker förstå allt som går :)

Oj det är så olika. En del behöver äta 4-5 gånger andra bara 2. Jag tillhör de som äter 2gg.
  • skånetös78

Stjierna: Jag funderar på vad som skiljer oss i matväg. Jag har ätit ganska strikt lchf sen januari och älskar detta,tycker att maten är varierande.Istället för potatismos är blomkålsmos eller broccolimos jättegott,har du testat? Fokusera inte på det du saknar utan försök att fokusera på det du kan äta och leta nya recept på nätet. Baka kan du ju göra som lyx med lchf vänliga råvaror. Visst,det kommer inte att smaka som tidigare men gott ändå. Vaniljsås, bara att göra egen eller en god lchf glass till rabarberpajen.
    När du ät ute och äter, be om sallad till maten eller stekta grönsaker,kanske lite extra sås eller smör. Jag gör alltid det och det är inga problem.  
    Har inte följt tråden så mycket sista tiden så jag har inte läst allt du skrivit men hoppas att kunna hjälpa dig på rätt spår!  

• skånetös78

stijerna: Har du provat laktosfritt? Låter som att din mage inte riktigt gillar lakos kanske. Jag får också insulinpåslag av mejerier så jag använder dessa max en gång per dag och då blir det till middagen på kvällen. Om du provat att bara minska ner men inte utesluta helt,skulle det kunna fungera bättre då kanske?

• skånetös78
    stjierna skrev 2012-06-07 10:03:03 följande:
    Skånetös: äter laktosfritt sedan 2008... Igår var den enda mejerien jag åt 3 msk vaniljsås på kvällen o det resulterade i ballongmage, gaser och extremt insulinpåslag!

Ajdå, det var ju inte så roligt. Förstår att du tappar modet lite, men försök kämpa ändå så gott du kan!
  • skånetös78
    Faile skrev 2012-06-08 10:44:08 följande:

Ts mailade ica och kollade förut,

Svar fr ICA:
    Hej! Tack för att du har hört av dig till oss. Kolhydrater till I love Eco kokosflingor ska vara 7,3g/ 100g. Det som står på förpackningen är fel, rättas vid nästa tryckning

Men vad galet. Jag har mailat dem nu och frågat hur det egentligebn ligger till.

• skånetös78
    minkamp skrev 2012-06-08 11:33:56 följande:
    Men vad bra, hör av dig om vad svaret blir. Tycker detta låter väldigt lustigt, varför medvetet felmärka isf?
    Annars, vad har de fått de där 1,5 ifrån? Stor skillnad upp till 7,3

Det ska jag göra, lovar!
  • skånetös78

Idag är jag glad. Vågen visade att jag nu är inne på "60-talet"! Startade på 84kg och är nu nere på 69,8kg! Underbart!

Jag1977: Vilket bra grej att baka fröknäcke till resan. Vi ska åka utomlands i november och jag har funderat lite på hur jag ska göra med frukosten,men nu vet jag! Släng ner en tob majonnär och några burkar tonfisk annars så kan du lätt fixa en tonfiskröra också!

enlitenbitkaka: Macadamianötter från Nutisal. Ca 3g kh/100g och över70g fett. Kanongoda dessutom!

ollebulle86: Heja! Man blir så glad över såna fina resultat!        

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**