Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

**Den stora feta LCHF-tråden**

byggd av bomull: Jag startade 1:e jan i år.

spana:Bravo! Kul med framsteg!

• skånetös78

Boost: Ja det känns kanonbra, vill ju gärna att kroppen hänger med! Sen har jag fortfarande massa hud kvar på magen efter mina graviditeter och ett överhäng längst ner p.ga kejsarsnitt och det gör att jag inte direkt ser särskilt smal ut, men när jag nått ett normalt bmi ska jag försöka få magen fixad.

• skånetös78
    Hoppet 3 skrev 2012-06-20 08:55:19 följande:
    Va bra du har det! hihi....

Hoppas på att fler tar efter även om de i affärena runt omkring här har en hel del utbud men skulle uppskatta lite till  och att framför allt alla restauranger kan erbjuda LCHF genom att ta bort potatis pasta bröd ris  eller redd sås och istället kan sätta dit en klick bea smör eller cf utan att ta en extra avgift.
    Ska kolla detta med falsk potatis sallad .Annars gör jag ju en själv oxå.

Söker tips på en mycket god och likvärdig potatis sallad om någon har ett bra tips?

Jag brukar göra min med tärnad zucchini, majonnäs och creme fraiche som rörs ihop. Sen i med hackad rödlök,dill,en klick fransk senap,ett hackat äpple (om man är lite mindre strikt). Lite salt&peppar. Kanongott!
  • skånetös78

Hoppet: Varsågod,hoppas du gillar den! När jag åt potatis "förr" så gjorde jag alltid denna med potatis istället för zuccini så den har hängt med länge!

• skånetös78

Tessa606: Åh vad härligt! Bra jobbat! Grattis!!

Kasihi: Det lät spännande! Hur tillagar de den? I en form eller hur gör man? 

• skånetös78

Kasihi: Det verkar ju vara en riktigt bra pizzeria! Trevligt med ställen som kan tillmötesgå kunden så väl!

• skånetös78

DunklaRum: Oj vad bra jobbat! Jösses vilken förvandling!!

Teschty: Jag skulle säga, kör på detta två veckor och se vad som händer med din kropp. Håller du dig lagom mätt mellan målen så räcker fettmängden för just dig. Nötterna kan inehålla lite mycket kh men som sagt, jag tycker du ska behålla både dem (eller byta mot mandel som har lägre kh) och moroten och känna av med en vägning efter en vecka eller två och därefter börja se över maten om resultatet inte är det du önskat. Det är redan nu en stor förändring du gör i din kost när du plockar bort allt spannmål och bara genom att göra det kan få få en rejäl skjuts i rätt riktning. 
    Lycka till! 

• skånetös78
    tiiitti skrev 2012-06-25 13:19:49 följande:
    Med yttligare uppgång idag. (snart tillbaka på samma vikt jag hade för över tre månade sen) så tror jag f*n att jag skiter i lchf. Nu har jag tappat all motivation, så det får bli kalorisnålt för min del istället.
    Det är möjligt att kroppen inte mår så bra av det. Men jag mår inte bra över min övervikt nu heller, och ännu värre av att gå upp yttligare, både fysiskt men mest psykiskt.

Kanske man kan äta kalorisnålt till man nått målvikt och sen äta lite mer efter detta när man ska hålla jämnvikt.

Jag håller på er andra iaf, hoppas detta passar er bättre. Lycka till!!

Jag följer tråden lite dåligt men har du testat att dra ner på portionerna? Det fick igång min viktminskning.  Mindre mejerier om du verkar känslig för det är också ett knep.
  • skånetös78
    tiiitti skrev 2012-06-25 13:46:43 följande:
    Tycker inte jag äter jätteportioner. Hur mycket menar du då

I mitt fall har det funkat att börja äta 2ggr/dag. Jag äter så pass att jag inte är hungrig mellan målen men heller aldrig jättemätt. Men såhär äter du kanske redan?
  • skånetös78
    Callina skrev 2012-06-25 15:57:15 följande:
    Vad är det mest mättande man kan stoppa i sig förutom ägg som ni kommer att tänka på?

Smör, majonnäs,bacon.bearnaisessås,lax..finns massor!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**