Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vad roligt att höra att det går bra för så många nu! Och till er som har lite trubbel,kämpa på! Rätt som det är så lossnar det!
    För mig går det också jättebra, lite mer än - 16kg nu och det är en så skön känsla!   

Stijerna: Om du försöker att hålla dig väldigt strik även efter de 2-3 veckorna tror jag att du skulle fortsätta gå ner, vad är det som gör att du bara är strikt i några veckor?   

• skånetös78

Stijerna: Okej, jag menade inte att du skulle äta fakir och jag vet ju inte hur din matdag ser ut när du äter "mindre strikt". Äter du ägg får du i dig alla nödvändiga vitaminer förutom c-vitamin men det kan du lätt fixa genom broccoli eller gul paprika.

• skånetös78

Stjierna: Ja det verkar ju som du äter bra så jag tror också att ett läkarbesök hade varit bra, kan ju vara nåot som enkelt ses med ett blodprov och som du kan få hjälp med! Hoppas det ordnar sig!

• skånetös78
    stjierna skrev 2012-06-26 12:29:31 följande:
    Skånetös: ja, jag var hos läkaren precis när jag börjat med LCHF och insulin, blodsocker och bukspotkörtel såg bra ut då. Men NÅGOT är det ju som felar!

Ja det är konstigt då, undra vad det kan vara för det låter ju inte alls som din kropp är med på noterna. Äter du tillräckligt med fett? Eftersom du tränar så mycket så behöver du ju rät rejält. Men å andra sidan, om du håller dig mätt på de målen du äter per dag utan att gå hungrigmellan målen så känns det ju som att du får i dig vad du behöver. Förmodligen är du extremt känslig mot mejeri,det är min gissning.
  • skånetös78

Jenniekk: Ser jättebra ut tycker jag. Antar att du har koll på kh halten i korven för såna kan vara lite lömskt. Annars skulle jag inte ändra något än utan istället utvärdera efter en vecka eller två och därefter ev förändra.
    Lycka till! 

• skånetös78

Jenniekk: Många har kokosfett i sitt kaffe,testa det!

• skånetös78

ollebulle86: Magnesium är bra mot kramp så prova det! Låter juperfekt med massa hemma träning,kommer säkert göra underverk!

Catox9: En bra tumregel är att du ska hålla dig mätt ganska många timmar på de mål du äter, då äter du lagom.  De flesta behöver 2-3 mål per dag.   

• skånetös78

LokesMammi: Tror inte att det var Sukrin du hade tag i för Sukrin innehåller 100% kh. Dock är det kh som inte kroppen kan tillgodogöra sig och det påverkar därför inte blodsockret.
    Är det Stevia strö så kan du ersätta Sukrinet med samma mängd Stevia Strö. 

• skånetös78

Spökplumpen: Jag tänker precis som dig när det gäller sommaren och de goda bär/frukter som kommer med den. Jag älskar jordgubbar och äter en hel del nu under den korta säsong vi har och kommer även även äta en del plommon när det är dags för dem. Jag känner att ska jag leva såhär för resten av mitt liv så måste jag få ha mina "unna" saker.

TomMon: Tråkigt att han känner så. Älskar han sina pommes och sitt ris eller vad det nu kan vara så innerligt? Han behöver ju inte sluta äta sånthelt,räcker ju att han drar ner på det lite om han känner att han inte kan vara utan det. Hoppas han kommer på bättre tankar snart. Kan det vara att han är nervös inför att träffa sina barn? Vet inte hur situationen är men det kan ju vara det som satt igång det hela och att han måste ta ut känslorna på något vis.  

• skånetös78

Glass: Tycker också att det låter jättevettigt. Men att man måste kunna äta 4 måltider förstår jag inte riktigt, varför måste man göra det

LokesMammi: Åh vad härligt! Magen min vill inte heller försvinna, förmodligen behövs en mindre bukplastik p.ga mitt tidigare kejsarsnitt för att jag ska få bort den. Men jag tränar plankan så mycket som jag orkar, alltid stärker det väl lite!     

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**