Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jo jag kan tänka mig att en del fortfarande har svårt att släppa "tänket" om att äta lite. En del personer behöver inte alls tänka på hur stora portioner de äter när de äter lchf men andra måste fortsätta ha det i åtanke. Jag är en av dem som måste ransonera mängden trots att jag äter väldigt strikt för det mesta. Men jag äter trvå rejäla mål och det står jag mig jättebra på.

Kasihi: För mig är magen "sned" efter snittet. Jag har ett rejält överhäng på ena sidan men inte särskilt mycket på andra. Alltså mitt överhäng är hud som ligger mot hud och ger mig jobbig klåda när det blir varm och svettigt, dessutom ser det för jävligt ut rent ut sagt. Lite av hänget har försvunnit nu när jag gått ner i vikt men jag har en del kvar och det har jag svårt att tro att jag får bort på annat vis än kirurgiskt. Ska gå och prata med läkare till hösten och se om de kan hjälpa mig.  

• skånetös78

Chicky01: Jag köper mina Macadamia på Coop eller Citygross. Tyvärr gapar ofta lådorna/stället med Macadamias tomma men när jag hittar brukar jag köpa på mig minst 3-4 påsar. De är ju så jäkla goda och för 2,5 kh/100g (eller vad nu den exakta siffran är) och över 70g fett kan man ju knappt hitta nåt bättre snacks!

• skånetös78

Spana: Är det ens möjligt att göra auberginechips? Jag försökte göra av squash en gång men de blev bara mjuka, typ som ungsstekta grönsaker. Men lyckas du göra det så måste du berätta hur du gjorde!

• skånetös78

Boost: jag undrar också hur du gjorde dina squash chips?

• skånetös78

Vad härligt att det verkar gå bra för så många nu! Underbart när det rullar på! Här går det också fint!

Jag startade med ett BMI på 32,alltså fetma. Är nu nere på ett BMI på 25,5 så snubblande nära normalvikt ! Kan inte fatta att jag snart kommer vara normalviktig, har inte varit det sen högstadiet tror jag!

Ida123:   Jag motionerar inte alls, vardagsmotion såsom promenad till/från dagis blir det men det gör jag varje dag så det räknar jag inte. Ett tag joggade jag och då rasade vikten ordentligt men sen rann det ut i sanden och ja, jag går ju ner ändå.  

• skånetös78

Bättan: Det låter både väldigt bra och väldigt gott. Håller du dig mätt på det i ganska många timmar har du rätt fettmängd. Svårt att veta hur mycket dina majonnäsklickar innehåller men om det är tillräckligt för just dig så står du dig många timmar på det.

• skånetös78
    Bättan skrev 2012-07-17 16:14:36 följande:
    Hej igen. Tack För era svar. Visst klarar jag mig länge på den frukosten. (allt jag ätit idag)
    Kväll blir det tonfisksallad (isberg,gurka,rödlök,gul paprika) och sås (majo, crème fraîche, kryddor och chilisås)
    Hur låter det då?

Låter fint, men jag skulle nog slängt i ett ägg i salladen också,det passar jättebra i tonfisksallad! Sen kolla upp chilisåsen lite för där brukar vara väldigt mycket socker i de färdigköpta, men tar man bara litegrann så är det ju ingen fara,beroende på hur strikt man är förstås.
  • skånetös78

Glass: Vad tyckte du om chokladbollarna? Visst blev de goda?

• skånetös78

Ollebulle: På nätet kan du beställa kokosfett som är betydligt bättre och så otroligt mycket godare än det du kan köpa i silverpaketet. 

Tjolinti: Jag brukar ta en ruta 90% choklad om jag blir sugen, en ruta och sen är jag nöjd. Nutisals Macadamianötter har också ett väldigt lågt kh värde och är jättegoda att smaska på.   

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**