• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stjierna:
    Ja de hoppas jag oxå hjälper mig neråt nu. Tycker att magen varit mindre idag än vanligt. Känns alltid skönt.
    Fick en smärre chock när jag gick igenom bilder på mitt jobb som jag ska använda till barn som slutar för terminen nu. Såg bild på mig själv och såg riktigt anorektisk ut. De var läskigt. Vet inte om jag vill gå ner till de igen. Då för 3 år sedan vägde jag 66 kg pga av IBS som jag led av då. Kunde bara äta kokt kyckling eller fisk och zuccini eller avokado. Drack sojachoklad till mellanmål. Tror jag åt Gi rutor till frukost då med smör på. Renoverade ett hus samtidigt så jag rörde mig mycket då oxå. Men så lite vill jag inte väga igen kan jag säga. Jag nöjer mig att gå ner till 69-70 isåfall. Tror de ser friskare ut om inte annat.

• Hoppet 3

Vad gjorde jag igår kl 22.30? Jo ställde mig och bakade småkakor och typ brownies. Fick bara lust och energi till de. De blev faktiskt goda Så nu kan jag bjuda på fika till helgen. Passar på att önska alla en trevlig helg!

• Hoppet 3
    Mamma3barn skrev 2012-06-01 20:07:18 följande:
    Vilken är bästa osten att göra ostchips av?
    Jag köpte gouda färdiga rutor. Rätt stora rutor så jag delade en sådan ruta i 4 för att få lagom stora bitar.
    Välj gärna den ost sort som du gillar bäst. Fick tipset om goudan men den föll inte mig i smaken.

Har kryddat med dessa smaker:
    Lökpulver
    paprika pulver
    grillkrydda
    eller ta något annat som du gillar . 
  • Hoppet 3
    EEE skrev 2012-06-02 00:32:14 följande:
    Tack! Äntligen, får jag väl också säga!

Jag var väldigt tveksam till äggmjölken men tyckte absolut att det var värt att testa. Jag gick från att dricka svart kaffe till kaffe med vaniljsmaksatt äggmjölk. Körde fakir tiden innan och då drack jag svart kaffe. Innan dess hade jag en svätt grädde i mitt kaffe.

Kanske skulle prova soyamjölken!    
    Har hört och läst om just sojaprodukter ihop med LCHF.
    Man får ju alltid göra så som man själv vill .

Hittade en länk som kanske är intressant att läsa om just soja.
    kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d713a52b9cb462221051fb3-sojaprodukter

Kör hårt och ta de som passar dig bäst.Solig 
  • Hoppet 3

Stekta kycklingbitar med Chevree och ringlad honung över.

Var inte så hungrig ikväll. 

• Hoppet 3

Boost:
    Jag får oxå sådana "måste äta något mer" fenomen vissa dagar fast jag egentligen är mätt. Sugen liksom. Trodde att de skulle ge sig om man åt rätt med LCHF.

Har börjat svälla igen på kvällen. Inte så roligt och jag undrar vad de kan bero på?
    Någon som har liknande bekymmer?

• Hoppet 3

Så där.....salt lakrits har slunkit ner i min mage nu.....gud så gott.
    Känns som jag begått ett brott och ska till rättegången nu.....

Usch och fy men vad ska man göra?  Skäms
    Är ju bokstavligt talat uppfödd på salt lakrits då jag inte kunde äta annat för jag hade en allergi
    som gjorde att man fick utesluta allt annat godis.
    De är ngt som jag bara får abstinens på emellan varven.
    Vet att de inte är bra med lakrits för det binder vatten.Gråter 

• Hoppet 3

Jag säljer gärna min Zumba då jag inte tyckte att det passade mig riktigt.
    Gav de 2 ggr sedan insåg jag att de inte passade min oförmåga till koordination.Skrattande
    Så om någon är intresserad hör av er.
     Solig

• Hoppet 3

Visst är de trevliga stunder som kommer nu.
    Avslutningar och kalas tider (annars oxå när det är kalas)

Tycker att de är skit rent ut sagt när det handlar om maten!  Ska komma till varför.

Man kan ju alltid ta med sig tillåten ätbar mat som är ok för oss LCHFare.
    De som är mindre känsliga kanske inte behöver detta men jag är jätte känslig med att ta en vanlig
    kaka. Till och med ibland med stevia bakat.
    Mitt sockersug triggas ganska omgående och magen blir i obalans i minst 2 dagar efter.

De som är svårast med att få dessa problem är att säga 
    de till sin omgivning att man inte " tål " maten och berätta varför m.m.
    Har nästan blivit riktig ovän med min bror för att säga nej tack till tårta som han bakat för sin dotters kalas.
    Fast han vet om hur jag äter idag. Har verkligen förklarat för hela min familj.
    Även några av mina kolleger verkar inte vilja förstå.

Är dessutom lakotsintellerant och varit så i 25 år. De tog 13 år för min familj att förstå detta. Nu är det visserligen lättare och då det finns laktosfria mejerier som man kan ta istället för vanliga och lactrase piller.
    Tack och lov.Skrattande

Ska försöka stålsätta mig för min omgivning om att "försvara" min mat och kosthållning. 
    Mat ska inte vara en kamp. Mat ska var en frihet och man ska kunna äta precis de man väljer utan att bli ifrågasatt hela tiden tycker jag.

Jag hoppas ju att ni andra inte har samma bekymmer. Eller de kanske inte är några bekymmer för Er Solig

• Hoppet 3
    ollebulle86 skrev 2012-06-07 11:10:06 följande:
    Hoppet 3: vad jobbigt att de är så oförstående. Min familj är väldigt förstående, men så är de oxå på mej hela tiden om min vikt.
    De är ju inte heller trevligt att bli ifrågasatt om ens vikt.
    Man få ju bara hoppas att de är av ren omtänksamhet
    de gör så i såfall.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**